Комисията за защита на конкуренцията, Комисията за защита на потребителите, Комисията за регулиране на съобщенията и Асоциация „Активни потребители“ обявяват съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании „Черен петък“.
Целта е защита на потребителите и недопускане на нелоялни търговски практики, които засягат и конкурентните отношения.
КЗК ще следи за всички форми на заблуждаваща реклама, некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди намаление, ограничаване на големи отстъпки до единични артикули или липса на достатъчни наличности.
Търговците трябва ясно да посочват стара и нова цена, коректен процент на намаление и да осигурят адекватни количества. Не се допуска представянето като „ексклузивни“ на услуги, които по принцип са достъпни. Комисията ще проверява сигнали и ще извършва собствени проучвания, като при данни за заблуждаваща реклама ще се самосезира и санкционира недобросъвестното поведение.
„Съвместните превантивни действия на институциите имат положителен ефект и водят до успокояване на пазара и недопускане на напрежение сред потребителите“, посочи зам.-председателят на КЗК Радомир Чолаков.
КЗП ще следи за това дали намаленията са реални, за спазване на изискванията за двойното обозначаване на цените в левове и евро, както и за подвеждащи практики на търговците.
„Общите ни усилия са в защита правата на потребителите. Те трябва да могат да направят информиран избор, а не да бъдат подтиквани чрез подвеждащи послания или изкуствено създадено чувство за спешност. При всяко нарушаване на правата и интересите им, да не се колебаят да ни сигнализират,“ заяви и.д. председател на КЗП Александър Колячев.
При пазаруване от трети страни е възможно потребителски права да не са защитени в степента, в която са защитени от действащото вътрешно законодателството в Европейския съюз.
КРС също ще следи дали стоките стигат коректно чрез куриерските фирми и пощенските оператори до крайния потребител, както и процеса на активната реклама за „Черния петък“ заради ръста на сигнали от потребители.
„КРС ще организира срещи с пощенските и куриерските фирми за нивото на обслужването на потребителите и в двете посоки, подаване и получаване на заявки в рамките на разумните срокове. Всеки в своята област ще направим необходимото за защита на потребителите“, посочи председателят на КРС Иван Димитров.
Източник: КЗК





