Математическо училище „Питагор“ и Академия „Питагор“, посрещнаха двама от световно
известните майстори Naka Tatsuya – 5-ти дан, Kurihara Kazuaki – 6-ти дан от японската федерация по Шотокан карате-до.
Гостите бяха посрещнати от ръководителя на математическата лига „Питагор“, г-н Асен Попов и съветника по спортно развитие в училището и Академия „Питагор“, г-н Асен Марков.
Двамата представиха на гостите разработваната нова платформа МатСпорт „Питагор“, която ще бъде въведена в училището през следващата учебна година.
Платформата вече бе представена на Националния семинар „Изследователски подход в математическото образование“, проведен на 29-30 ноеври 2024г. от Института по математика на БАН и пожъна много ласкави оценки.
На срещата, беше обсъдено, как традиционното за Япония бойно изкуство Шотокан карате – до, би спомогнало за учебния процес по математика и най-вече проблемът „математическа тревожност“.
Г-н Марков отбеляза, че спецификата на традиционния Шотокан карате-до, където е застъпена философията на емоционално и физическо израстване на индивида през целият живот, ще бъде от изключителна полза на нашите млади математици, които вече завоюват награди от различните математически състезания у нас и в чужбина.
Гостите останаха впечатлени от концепцията и споделиха, наистина чрез спорта младите математици ще приемат „задачите“ по нов начин.
Вратите за продължаване на двустранните отношения между математическо училище „Питагор“ и японските майстори останаха отворени и за по нататъшни инициативи.
Как протече срещата вижте в репортажа на SafeNews:
МатСпорт на училище по математика „Питагор“
-Спортът е игра
– Спортът е удоволстие
– Спорът развива физически и ментално чевека
– Всяка една технология има допирна точка в спорта
– Математикта е в основата на технологиите
– Ние съчетаваме по уникален начин удоволствието от играта и спорта с познанието
ПРОГРАМИ НА МАТСПОРТ
ШКОЛИ
Етап 1-СпортМат-SportMath
Обхват : ученици 1-4 клас
-Всекидневни занимания със спорт на ротационен принцип
-В заниманията се вкарват математически упражнения, които имат отношение към вида спорт
-Заниманията са насочени към усвояване на основните знания и двигателни умения за владеенето на вида спорт, както и ловкост и координация
-Запознаване със спортните правила на съответния спорт
-Създаване на интерес на децата и подпомагане на избора на конкретен вид спорт, за тяхното спортно усъваршенстване
-Чрез физическата активност се улеснява тяхната мисловна дейност
– Възможност за включване и на занимание по изкуство
Етап 2-СпортДиджитал-SportDigital
Обхват : ученици 5-8 клас
-Занимания със спорт и дигитални науки, свързани със спорта
-Възможност за включване и на занимание по изкуство
Етап 3-СпортТех-SportTech
Обхват : Ученици 9-12 клас
-Занимания със спорт и технологии в него
– Възможност за включване и на занимание по изкуство
Видове спротове в платформата МатСпорт до 17.30 ч:
Лека атлетика, Баскетбол, Тенис – пикълбол, Таекуондо, Шах, Фехтовка, Волейбол, Футбол, гимнастика за всички, Тенис на маса
Развитие :
Децата, които искат да задълбочат и развият своите спортни качества и умения, могат да се присъединят към заниманията след 17.30 ч. на Спортните клубове на „Питагор“ към Обединен спортен клуб „Питагор“.
Учителите по математика задават в месечен план основните понятия изучавани от учебната програма. Учителите по физическо възпитание и треньорите ги вкарват в плана за провеждането на часа.
В края на веки месец или цикъл се правят общи обобщителни уроци с децата.