„Цената, която сме предвидили за този проект е 3 млрд. лв. Това е прогнозна цена, която не може да се надвишава. Сумата от 3,5 милиарда лева е с ДДС. Преди това прогнозната цена е била 2 млрд. лева и е имало възможност за надвишаване.“ Това каза председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Йордан Вълчев.
„Участъкът от Бяла до Русе е със средна цена 20 млн. лв. на км. когато е търгуван през 2020 година. Инфлацията според НСИ в строителството е 108%, т.е. всичко струва двойно. По този начин километърът на нови участък излиза 42 млн. лв.“, допълни той.
Най-скъпата магистрала в България в момента е „Струма“.
„Тя е търгувана по 48 млн. лв. на километър. Това е цената на платно. За двете платна става 80 млн. лева на километър. А ако прибавим възможната индексация – тогава сумата нараства до 120 милиона лева на километър“, каза още Вълчев.
Когато са изчислявали цената – са предвидени всички възможни рискове, тъй като теренът е много тежък, защото е високопланински.
SafeNews припомня още по темата.
НА ЖИВО-ПП-ДБ: Свидетели сме на една скандална корупционна схема от кабинета „Желязков“
SafeNews припомня още, че това е един от най-сложните участъци за строителство.
„В тази част на България, тъй като това е един от най-тежките възможни райони за строителство. Ще се изграждат три тунела с обща дължина 2 км, няколко моста с височина на стълбите над 30 м, заложено е строителство на подлези, надлези, укрепителни стени, изкопи, насипи. Заложени са няколко възела за осъществяване на връзка“, каза регинелният министър Иван Иванов.
Източник: NOVA