Политическо завръщане на Тръмп – голямата загуба за мейнстрийм медиите. Камала Харис претърпя тежка загуба на президентските избори в САЩ, но според анализатори от вечерта най-големият губещ може би са мейнстрийм медиите, които дълго време бяха в остро противопоставяне на Доналд Тръмп. Редица новинарски канали, които работеха срещу неговото завръщане, сега са изправени пред ситуация, наподобяваща катастрофата от 2016 г., когато Тръмп изненадващо спечели президентския пост.
По време на цялата политическа кариера на Тръмп, корпоративните медии неуморно се опитваха да го компрометират. През 2016 г. те разпространяваха твърдения, че Тръмп е „руска марионетка“ — обвинения, които бяха отхвърлени, но все пак обтегнаха отношенията му с избирателите и наложиха постоянно медийно недоверие към него. Тази нощ, с възможността за негово завръщане на поста, медиите отново се оказаха в трудна позиция.
Политическо завръщане на Тръмп – голямата загуба за мейнстрийм медиите
Според журналисти и експерти корпоративната преса сега е изправена пред криза на достоверност. Миналата седмица ръководител на медийна компания призна, че „ако половината страна вярва, че Тръмп е квалифициран за президент, това показва, че те не четат нашите издания“. Тези думи подсказват дълбоката пропаст между основните новинарски канали и голяма част от аудиторията им. Ако Тръмп наистина поеме отново президентството, това ще наложи сериозни промени в начина, по който мейнстрийм медиите комуникират с публиката.
През последните години Тръмп бе обект на тежки обвинения и критики. След инцидентите на 6 януари 2021 г.,
медиите го наричаха „подстрекател на бунтове“ и заплаха за демокрацията, докато той отричаше такива твърдения и подчертаваше, че неговите привърженици се събират, за да изразят мирно несъгласие. Въпреки усилената кампания срещу него, много американци не се поддадоха на медийните интерпретации и продължиха да подкрепят Тръмп.
В допълнение, случаите на фалшиви новини и оспорвани материали в медиите само подкопаха доверието на публиката към тях. Използването на термини като „фашист“ и сравнения с диктатори от миналото не помогнаха на основните медии да убедят аудиторията си.
Корпоративната преса е изправена пред същото недоверие, което демонстрираха голяма част от американците през 2016 г., а настоящите резултати от изборите показват, че общественото мнение се е изместило още повече. Загубата на Харис, според някои анализатори, всъщност показва загубата на медиите, които все по-малко се възприемат като източник на обективна информация.
Източник: Ел Пърнел, The Federalist /Превод: SafeNews