Националната политика има изключително голямо значение какво се случва в София. Всичко, което се случва в ДПС, отиваме ли, неотиваме на избори. Тези конфигурации имат много голямо отношение какво ще се случи в София. За момента това, което се случва е, че атаката не е толкова голяма, колкото би била на национално ниво. Всичките тези активни саботажи, кризи, просто биха зачестили, ако се случат на национално ниво. Това заяви кметът на София Васил Терзиев в коментар относно поисканите оставки на Делян Пеевски и още петима души от ДПС, от почетния председател Ахмед Доган.
Как се управляват тези дружества има отношение към живота на всеки един софиянец.
Транспортната рамка има отношение към това колко млн. общината трябва да додаде, за да допълни тази услуга. Дали ще дадем 40-50-70-100 млн., дали ще направим детски градини, или ще субсидираме транспорта. Същото е с „Топлофикация“ – стотици млн., които някой трябва да ги плаща, ако някой е на загуба. Всеки един софиянец е засегнат дали тези дружества се управляват. Защото това значи едни пари дали ще отидат за неща, които ни подобряват живота. Или ще отидат някъде другаде, по неясен принцип. Борим се да има нови конкурси, с много ясна процедура“, добави Терзиев.
По думите му е важно как изглежда самият процес.
„Когато имаш компрометиран процес, никога такива хора няма да дойдат, парите ни няма да се управляват правилно, допълни още Терзиев.
„Когато слагаш в управлението на Метрополитен петима души,
чийто допир с метрото е най-много, че са се возили на метрото. Такива са предложенията. Много от тези хора нямат нужните компетенции. Проблемът с временните назначения е, че доста често стават трайни. Смятам, че за 3-4 месеца – времето за провеждане на качествени конкурси, тези хора няма да научат коя дирекция къде се намира, особено когато нямат и високо познаване на материята”, заяви Терзиев.
Както SafeNews писа по-рано, днес по време на заседание на СОС се очаква общинарите да вземат окончателно решение дали ще бъдат сменени директорите шест общински дружества – „Топлофикация – София“, „Центърът за градска мобилност“, „Столичен автотранспорт“, „Столичен електротранспорт“, „Метрополитен“ и „Софинвест“.