Искат да забранят ремонта на старите автомобили в целия ЕС. Еврокомисията обмисля да се ограничат ремонтите на превозни средства в ЕС, които са по-стари, съобщи британското специализирано издание за автомобили Wheels Alive.
Мярката, предложена от Европейската комисия и в очакване на ратификация, има за цел постепенно да премахне по-старите превозни средства с високи емисии, за да насърчи приемането на по-екологични алтернативи. Предложеното законодателство, което изисква зелена светлина както от Европейския парламент, така и от Съвета на ЕС, въвежда понятието „остатъчно превозно средство“.
Автомобилите, които имат повреди в основни компоненти като двигатели, трансмисии, спирачки или кормилно управление и се считат за стари (потенциално около 15 години), ще попаднат в тази категория. След като бъдат етикетирани като „остатъчни“, тези превозни средства ще получат забрана за значителни ремонти и вероятно ще бъдат бракувани.
Инициативата на ЕС „Готови за 55“ има за цел намаляване с 55 % на емисиите от транспорта до 2030 г. спрямо нивата от 1990 г. и нулеви въглеродни емисии до 2050 г.
Включително забрана след 2035 г. на нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене. С изключение на такива, използващи потенциални бъдещите синтетични горива.
Испания, например, сега има средна възраст на превозните средства над 14 години, като над 47% от превозните средства са на възраст над 15 години. Подобни тенденции не се ограничават само до южноевропейските страни или тези с по-ниски доходи. Средната възраст на превозните средства в Германия се движи около 10 години, като Франция надхвърля тази граница.
Този застаряващ автопарк накара Европейската комисия да предложи мерки, насочени към намаляване на възрастта на автомобилите, коментира изданието.
Предложението е в проект за регламент, който предефинира класификацията и управлението на отпадъците за излезлите от употреба превозни средства.
Офисът на Европейската комисия в Испания поясни, че предложението няма за цел да предотврати необходимите ремонти или замени на двигатели в стандартните автомобили.
Регламентът определя условията, при които превозното средство се счита за технически непоправимо или „остатъчно“. Те включват големи повреди. Сред тях са рязане, заваряване, изгаряне или необратими технически дефекти.
Това би означавало, че превозно средство, което се нуждае от подмяна на основна част или чиито разходи за ремонт надвишават пазарната му стойност, също може да бъде класифицирано като остатъчно.
Предложението, макар и да не принуждава собствениците да изхвърлят автомобилите си, поставя под съмнение бъдещето на автосервизите и продажбите на употребявани превозни средства.
Новото предложение за регулиране на автомобилите е част от по-широката стратегия на Еврокомисията за околната среда. Брюксел твърди, че се стреми да насърчи по-чисто бъдеще. Но предложението повдига въпроси за последиците за собствениците на превозни средства, автомобилната индустрия и опазването на автомобилното наследство.
Източник – Обективно
За още актуални новини: Последвайте ни в Google News
Още новини четете в категория България