Съоснователят на „Школо“ Мирослав Джоканов заяви, че си тръгва от компанията със смесени чувства в дълъг пост във Facebook. В коментарите под него пък обясни за скандалната продажба на „Школо“ на чужда компания. По думите му външни лица няма да имат достъп до данните на българските родители и деца.
SafeNews публикува думите му без редакторска намеса:
Последният ми работен ден в Школо настъпи.
Тръгвам си от компанията с противоречиви чувства. От една страна съм щастлив, че нещата се развиха положително за компанията и сега колегите ще могат да създават полезни продукти за британския пазар и да привнесат **български** иновации в Кралството.
От друга страна ми е мъчно. Все пак Школо е като мое отроче
Нещо повече – моята голяма дъщеря Теа се роди в седмицата, в която регистрирахме компанията Школо и аз гледах две бебета едновременно в продължение на 7 години.
Затова Школо ще остане завинаги отпечатано в моето сърце.
Вече съм ѝ го казал лично, но нека го има тук – Боряна Балканска , благодаря ти за това, че ме подкрепяш, правиш по-добър човек и допълваш търпеливо през всички тези 13 години. Това, което някой нарича „мой“ успех, е всъщност **наш** успех. Защото без теб аз нямаше да се справя.
Благодаря и на екипа от Школници, с които оставихме голям отпечатък в българската образователна система
Благодаря и на всички училищни директори и администратори, които първи повярваха в нас. Няма да ви тагвам, но вие знаете кои сте.
А за себе си мога да споделя, че първо ще си почина малко, ще обърна повече внимание на трите момичета у дома. След което … ще видим какво ни готви бъдещето.
В коментарите той успокои, че британската компания „Джунипър Едюкейшън“ (Juniper Education) не застрашава личните данни на ученици и учители
Уточнението беше предизвикано от опасения, че сделката ще предостави на чужда компания чувствителна информация от българската образователна система.
Ето какво написа Мирослав Джоканов:
1. Продадени ли са данните?- Данните от дневниците (оценки, отсъствия и т. н.) НЕ са собственост на Школо. Съответно те НЕ са обект на продажба. Собственик на тези данни са училищата. Школо е само обработващ орган.
2. Имат ли достъп англичаните до тези данни?- Достъп до данните имат само служители на Школо ООД.
3. Имат ли британците интерес към въпросните данни?- Британската компания НЯМА никакъв интерес към административните данни на българските ученици. Juniper купуват българския продукт с цел да го интегрират в Англия.
Повтарям – никой в Англия не се вълнува от тройките на Иванчо
Сред коментиращите се включи и директорът на 119-о училище в София и общински съветник от ГЕРБ Диян Стаматов:
„Един успешен български продукт, разпознаваем от директори, учители, ученици и родители в цялата страна продължава напред своето развитие, но в чужди ръце. Кое налага необходимостта „Школо“ да се продаде на чужда компания? Беше ли оценен продуктът на „Школо“ на българския пазар? Какви ще са последиците за българското образование от преминаването на „Школо“ на английския пазар? Мисля, че всеки може да даде отговор на тези въпроси, а и да повдигне свои такива“, написа Стаматов и обърна внимание, че ако електронният дневник, който създаде „Школо“, напусне изцяло българския пазар, най-добрата алтернатива, която да го замести ще са „познатите до болка хартиени дневници“.
Още новини четете в категорията България