Преди „черния“ петък! За какво да внимаваме с пазаруването онлайн. Председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова каза, че е важно не само търговците да са добросъвестни, но и потребителите да се информират сами.
Важно е потребителите сами да се информират предварително от кой търговец закупуват продукти и какви са качествата на стоките.
„Посланията, които сме дошли да отправим с моя екип, са от каква първостепенна важност е да се подобри комуникацията и диалогът с икономическите субекти, осъществяващи търговска дейност. Целта е да има по-високо ниво на доверие между потребителите и търговските субекти“, каза Филипова.
Рисковете при покупки от онлайн търговците са свързани отново с импулсивността.
„По време на „черния петък“ се купува най-често техника, КЗП прави мониторинг на цените един месец преди планираното намаление“, каза Христо Трендафилов, директор на дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние.
Често се оказва, че потребителите купуват стоки, от които нямат нужда, но се поддават на общото изкушение.
„Търговците прилагат подвеждащи послания, като например, че намалението е за кратко време и се предлагат продукт, който е много желан, хубав и евтин и така се въздейства върху психиката на хората, че ще изпуснат нещо, ако не го купят сега“, отбеляза той.
На сайтовете има броячи, които показват колко малко време остава до приключването на офертата на този продукт, което също оказва влияние върху психиката на потребителите.
Друга подвеждаща практика от страна на онлайн търговците е обявяването, че стоките са намалени дори до 90 на сто.
Оказва се обаче, че само един продукт е намален, а останалите не са.
КЗП в рамките на месец трябва да се произнесе по подаден сигнал.
Източник: pariteni