Рекордьор със скандалните 4,2 промила алкохол в кръвта и седнал да шофира, е залавян от полицията, докато Тенчо Тенев е шеф на столичния КАТ. Това разказа самият бивш шеф на КАТ София Тенчо Тенев в ефира на НОВА.
Според него предложението на главния секретар на МВР да падне прагът за наказателна отговорност при шофияра с алкохол е добро и професионално.
„В някои страни от ЕС за младите водачи е до 0,2 промила, след 0,2 промила е наказуемо. Това са 1-2 бири. А за шофьорите с по-дълъг стаж са 0,5 промила и след това да бъдат санкционирани по наказателния кодекс, което е добро решение. С тези строги мерки ще се реши въпросът с пияните водачи”, смята Тенев.
Резлутатите от въведените мерки за битка с войната на пътя дават резултат
Въвеждането на по-строгите наказания при шофиране с алкохол и наркотици в кръвта вече дават резултат, твърди бившият шеф на столичния КАТ Тенчо Тенев.
„Статистиката е очебийна. Вижда се, че намаляват водачите, които управляват след употреба на алкохол и наркотични вещества”, каза той.
Новата допълнителна апаратура, която ще се използва за установяването на наркотици в кръвта при шофьорите, ще са от полза за по-бързото излизане на резултатите от пробите. Те обаче не са достатъчни, каза Тенев.
„Шест апарата не са достатъчни, може би ще се наложи взимането на още, за да се сложат в почти всички регионални дирекции в страната. Парламентът взе правилното решение, не само при нас са такива драстични мерки. Като знаете, че при наличието на алкохол, ще ви бъде отнето свидетелството за правоуправление, а и автомобила, си е доста сериозна санкция. В правилната посока вървим”, каза Тенев.
Според Тенев тази година, поне до момента, в страната има сериозен ръст на катастрофите с жертви на пътя.
„Над 15 загинали повече от миналата година, над 600 на ранени повече. Въпросът е министърът да реши да промени малко ситуацията в ръководните кадри на МВР, особено в Пътната полиция, за да могат нещата да си дойдат на мястото, и хора, които наистина са професионалисти, да могат да променят тази тежка пътно-транспортна обстановка с действията си”, каза Тенев.
КАТ не са данъчна служба, за да успее да събере глобите, каза Тенев. Според него това може да става при ГТП, когато шофьорът отиде да си плаща данъците или да бъде обслужен в общината. Тенчо Тенев обясни, че става въпрос за 20-30 милиона лева, които не са събрани от глоби.