Някога маргиналният акт на подготовката за края на света сега се превръща в процъфтяваща индустрия на стойност 2,46 милиарда долара. По този начин той се докосва до обществения пулс на самоувереност в свят, изпълнен с несигурност.
Много неща могат да предизвикат подготовка за края на света. Част от причините са вторичните трусове след COVID-19, прекъсвания на веригата за доставки, природни бедствия или геополитическо напрежение. Благодарение на множеството кризи, разказът за подготовката за бедствия се измества от покрайнините на обществото към основните домакинства.
Глобалният пазар на инструменти за оцеляване ще скочи до 2,46 милиарда долара до 2030 г., нараствайки с комбиниран годишен темп на растеж (CAGR) от над 7% от 2023 г. до 2030 г., според доклад на Zion Market Research. Изследването подчертава нарастващото търсене на инструменти за оцеляване, отбелязвайки значително увеличение от оценката от 1,16 милиарда долара миналата година.
Подемът отразява по-широката социална промяна към самосъхранение и готовност, често катализирана от увеличаване на природните бедствия
Секторът на инструментите за оцеляване обхваща широка гама от продукти. От основни джобни инструменти и комплекти за първа помощ до усъвършенствани аварийни убежища и системи за филтриране на водата. Той обслужва нарастваща демография от ентусиасти, които искат да оцеляват сред природата, но и онези, които се приготвят за края на света. Те обаче са далеч от стереотипите за хора, живеещи в бункери, които се запасяват с боеприпаси.
Динамиката на растеж на пазара е подкрепена от комбинация от фактори
От страна на потребителите, подготовката се ръководи от крайности като ескалиращи случаи на насилие или нещо добро, като интересът към ходенето на къмпинг. От гледна точка на бизнеса, подготовката се извършва в съответствие с разпоредбите за безопасност. С повишен акцент върху безопасността на работното място в различни индустриални сектори.
Проучване на Finder от април хвърля светлина върху възникващата тенденция на подготовка за края на света сред американците. Почти една трета от възрастното население е инвестирало в подготовка за извънредни ситуации.
Основните покупки са елементарни, но изключително важни – храна, вода и медицински консумативи
От демографска гледна точка, проучването установи разделение между половете и поколенията в подготвителното поведение. Мъжете и представителите на Gen Z показват по-голяма склонност към готовност за бедствия.
Нещо повече: Подготовката за края на света надхвърли стереотипните бункери и запаси от боеприпаси, споменати по-рано, превръщайки се в по-нюансиран акт на готовност. Материал на Wall Street Journal артикулира прехода от маргинална дейност към основно начинание. Разказите на личности като Рик Лийсман, който премина от самопровъзгласил се „PlayStation 5, love-my-comfort guy“ към прагматичен подготвител, подчертават промяната.
Компаниите се настройват към този разрастващ се пазар, като проектират сглобяеми комплекти при бедствия
Yeti, марка, синоним на външни охладители, си партнира с Uncharted Supply Co., пускайки комплект за оцеляване на стойност $730. Той включва палатка Mylar, система за филтриране на водата, одеяла за спешни случаи и лопата, наред с други важни продукти за готовност.
Траекторията на пазара, макар и доходоносна, има осезаем оттенък на безпокойство, отразяващ един свят, борещ се с несигурност – особено на фона на продължаващата война на Русия в Украйна и конфликта Израел-Хамас.
Въпреки това не само конфликтът, предизвикан от войната, е двигател на растежа на пазара. Националната администрация за океаните и атмосферата докладва зашеметяващ брой от 122 отделни бедствия в САЩ. между 2016 г. и 2022 г., което завършва с брой на смъртните случаи от най-малко 5000 и над 1 трилион долара щети.