Пътната агенция иска 30 км в градовете, като това да е максималната скорост. Освен това се мисли и за скоростни улици за извеждане на трафика. Това каза за „24 часа“ председателят на държавата агенция за пътна безопасност Малина Крумова.
Практиката в държави от ЕС показва, че когато се намали скоростта в онези части на градовете, където има интензивно пешеходно движение, но се оставят големи пътнотранспортни артерии, задръствания няма. В София такива са например булевардите “Цариградско шосе”, “България”, по които с по-висока скорост може да се провежда трафикът. Тези мерки трябва да са съпътствани с промяна на инфраструктурата. Но ние, от агенцията, смятаме, че не трябват зони, а скоростта в градовете изобщо да е 30 км/ч и да се обособят улици за по-високи скорости, казва Крумова.
Според нея колчета на пътя Русе-Бяла и в Прохода на републиката може да има още до края на годината.
От думите й става ясно, че агенцията не подкрепя ограниченията за новите водачи. Причината е, че така може изобщо да спрат да шофират за 2 г., а им трябва практика.
Резултат от колчетата има
Година след поставяне на колчетата има само един ранен и двойно по-малко катастрофи в дефилето на Кресна.
Пред юли от АПИ съобщиха, че на 14 участъка на пътя Русе – Велико Търново ще се сложат колчета, с които да бъдат разделени лентите за движение. В отсечката между Русе и Бяла с ограничители ще има 4 участъка, а между Полски Тръмбеш и Велико Търново такива ще бъдат сложени на десет места.
Такива колчета бяха сложени преди време в Кресненското дефиле, а сега започва поставянето и по пътя към Самоков.
Подадено е заявление толкамерите да се сертифицират, така че вече да мерят скоростта.
Но камерите трябва така да се свържат със системите на МВР, че издаването на електронните фишове да е с минимално човешко участие, защото иначе ще има обратния ефект поради недостатъчно хора да обработят заснетите нарушения. При наказанията ключът е не колко са големи те, а колко са неизбежни и бързи, казва Крумова