Учебните програми са отворени за обществено обсъждане, каза по БНТ образователният министър Галин Цоков.
Идеята според него не е преструктуриране.
Искаме промените в учебните програми да доведат до намаляване на фактологическата сложност, но без да има необходимост от смяна на учебниците, поясни министърът.
Това, че отпадат определени факти, не значи опростяване. Така учителите ще имат повече време да постигнат не само усвояване на знанията, а изграждане на умения и отношения у учениците, обясни още Цоков.
Според него ограничаването на един учебник в определени дисциплини не е добър подход. Затова и учебници, свързани със специфичен стил на преподаване на учителя, могат да доведат до по-добро развитие.
В следващите години може би ролята на учебниците ще стане по-различна. Учебникът е помощник както на ученика, така и на учителя, но в определен момент може да не се окаже задължителен, посочи образователният министър.