Мрежата завря: Банки връщат клиенти с нови лични карти! Ултрамодерните нови лични карти с чип с биометрични данни създават често проблеми за притежателите им. В офисите на някои от българските банки въпросните лични карти изобщо не могат да бъдат разчетени от специалните за целта устройства.
Така най-обикновени банкови услуги, каквито са откриване на сметка, превод, теглене на суми са отказани на много хора заради проблем с валидацията от банковите четци. Те били връщани и помолени да посетят банковите офис след няколко дни, докато се установи какъв е проблемът.
Не е ясна причината защо се появява този проблем.
От Асоциацията на банките в България (АББ) обявиха, че банките използват различни методи на валидация на личните документи и не всички от тях използват четци. Излиза, че пробем е имало само там, където се ползват четци, съобщи „Сега“.
От АББ обявиха: „Преди няколко седмици има установени единични случаи на затруднения на валидация с четци на издадени нови лични карти с биометрични данни и чип, като тези проблеми са отстранени своевременно след установяването им. При установаване на проблем с четци практиката е да се преминава към ръчен процес на проверка, за да не се връщат клиенти“.
Междувременно пострадали клиенти се оплакаха, че новоиздадените им лични карти с биометрични данни не са разпознати, дори и когато данните им са били въвеждани ръчно.
Новият образец на личните карти беше въведен от 17 юни 2024 година. Новото е, че освен изображението, той съдържа електронен носител на информация със записани биометрични данни – два пръстови отпечатъка и снимка. Обещанията са в края на годината в тях да има и електронна идентификация – гражданите да могат да се идентифицират и във виртуална среда при ползване на електронни услуги и информационни системи.
Важно! Смяната на личния документ не е задължителна. Личните карти, които са издадени до 16 юни 2024 г., може да се ползват, докато изтече срокът им на валидност.
Източник: Сега