Международният олимпийски комитет (МОК) договори екслузивните медийни права на следващите четири Олимпийски игри за територията на Европа. Става дума за 49 територии, сред които и България. Телевизионните права са предоставени на Европейския съюз за радио и телевизия (EBU) и Warner Bros. Discovery, които предложиха съвместна оферта.
Периодът на споразумението е за шест години – 2026-2032 г. В него влизат 25-тите Зимни олимпийски игри в Милано-Кортина 2026 г., 34-тите Летни олимпийски игри в Лос Анджелис 2028 г., 26-тите Зимни олимпийски игри 2030 г. и 35-тите Летни олимпийски игри в Бризбейн 2032 г. Към тях влизат и Младежките олимпийски игри през периода.
„Радваме се, че постигнахме дългосрочно споразумение с две от водещите световни медийни компании – коментира президентът на МОК Томас Бах споделя. – EBU и неговите членове предоставят несравнима експертиза в излъчването и обхват в цяла Европа, а Warner Bros. Discovery, чрез неотдавнашното сливане на Warner Media и Discovery, представлява една от най-големите медийни развлекателни компании в света във всички програмни жанрове и платформи.“
Партньорството обещава максимален достъп
за гледане на Олимпийските игри в Европа
Първото партньорство на МОК с EBU и неговите членове датира от 1956 г.
През 2015 г. МОК си партнира с Warner Bros. Discovery в цяла Европа за Олимпийските игри 2018-2024 г. Според Бах, новото дългосрочно партньорство ще гарантира финансова стабилност на МОК. От своя страна, то ще осигури безплатно излъчване на Игрите чрез мрежата на EBU от обществени радио и телевизионни оператори. По-голямата част от тях отразяваха олимпийските игри през последните три издания.
„Споразумението ни демонстрира притегателната сила на Олимпийските игри в цяла Европа. Тъй като МОК преразпределя 90% от приходите, които генерира, това дългосрочно споразумение също така осигурява критична финансова стабилност на по-широкото спортно движение и в крайна сметка подкрепя самите спортисти”, допълни още Бах.
EBU ще осигури широко покритие
за свободно излъчване в цяла Европа
От 2026 г. EBU ще притежава права за безплатно излъчване по телевизията и цифровите платформи. Всеки член на EBU ще излъчи повече от 200 часа отразяване на Летните олимпийски игри и най-малко 100 часа на Зимните олимпийски игри по телевизията, с широк спектър от радио предавания, предаване на живо и репортажи в мрежата, приложенията и социалните им медии.
Приветствайки споразумението, Делфон Ернот, президент на EBU и главен изпълнителен директор на „Франс телевизион“, споделя: „Горди сме, че осигурихме Олимпийските игри за публиката, която да се наслаждава на безплатно излъчване до 2032 г. Тази сделка променя правилата за обществените медии и демонстрира постоянната сила и солидарност на нашия Съюз.“
„Чрез своите членове EBU има потенциала да достигне до над 1 милиард зрители в цяла Европа чрез линейни и нелинейни платформи. И затова съм толкова доволен да приветствам това партньорство с МОК и Warner Bros. Discovery, което ще гарантира, че игрите ще бъдат достъпни за възможно най-широка публика в цяла Европа.“ – допълва г-жа Ернот.
Warner Bros. Discovery продължава да бъде стрийминг дом
на „всеки момент“ от Олимпийските игри
Warner Bros. Discovery споделя, че благодарение на партньорството си с МОК през последните три Олимпийски игри е отчело рекордна аудитория и ръст на дигиталната зрителска аудитория. Съгласно новото споразумение, WBD ще продължи да бъде единственото място за представяне на „всеки момент“ от игрите на своите стрийминг и дигитални платформи, като водещата услуга за стрийминг на спорт и развлечения Discovery+, и ще притежава пълни права за платена телевизия, включително за своите собствени и управлявани канали Eurosport.
„Непосредствено преди обещаващите да бъдат великолепни „Олимпийски игри Париж 2024 г.“, ние сме щастливи, че Warner Bros. Discovery ще остане единственото място, където феновете могат да гледат всеки момент от следващите четири Олимпиади“, на свой ред каза Андрю Георгиу, президент и управляващ директор на Warner Bros. Discovery Sports Europe.
„Зрителите в цяла Европа ще продължат да имат широк избор и възможност за достъп до игрите през множество платформи, поставяйки изключителна основа за надграждане на рекордната аудитория и ангажираност, постигнати за Европа през последните три Игри“, добавя Георгиу.
Warner Bros. Discovery и EBU имат дълга история на сътрудничество за предоставяне на допълващо отразяване на големи спортни събития, последно със Световната купа на Международния съюз по биатлон и Световното първенство, в допълнение към множеството летни спортни събития, включително Световното първенство по лека атлетика и състезанията по колоездене Tour de France и La Vuelta Grand Tour.
За последните три издания на Игрите Warner Bros. Discovery ръководи партньорствата за излъчване с повече от 45 обществени медии – партньори и членове на EBU, за да гарантира широк достъп до игрите. Заедно със собствените платформи това доведе до рекордна аудитория, тъй като 372 милиона души в цяла Европа се ангажираха с Олимпийските игри Токио 2020, 175 милиона от които направиха това в платформите на Warner Bros. Discovery. При Discovery+ броят на европейците, посетили платформите за Зимните олимпийски игри Пекин 2022 г. са 156 милиона – над 19 пъти повече от предишното издание на Зимните игри.