Мъжът, чиито телефон се взриви с 1000 съобщения от BG-ALERT заяви, че й други са имали такъв проблем. Той разказа, че е извадил SIM картата си, но и това не спряло сигналите.
„Около 20 минути получавах съобщения. Преди да извадя SIM картата си, бяха 200. После пак пуснах телефона си и обстрелването със съобщения продължи. Синът ми разказа, че и някои негови съученици са имали подобен проблем“, това разказа Емил Николов, който в сряда се оплака, че е получил над 1000 известия от системата за ранно предупреждаване при бедствия BG-ALERT.
Мъжът е от Павликени и заяви, че телефонът му блокирал
Фирмата, която отгомаря за интегрирането, е ДЗЗД „Сискод“. Оттам отговорят че не са получавали такъв сигнал, а известията вече се изпращат от МВР.
От ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“ обясниха в позиция, че проблемът вероятно е в самото устройство.
„Произход на устройството, което не е предназначено за българския и/или европейския пазар, проблем в самото устройство или нерегламентирано модифициране на устройството са част от възможните причини съобщението на BG-ALERT да бъде изпратено многократно на едно устройство“, каза от ГДПБЗН.
Мъжът отрече и каза, че мобилният му е закупен в България от един от операторите и нищо не е инсталирал като игри на него
BG-ALERT e предупредителна система за населението за бедствия и извънредни ситуации. Тя се разработва съвместно от МВР и Министерството на електронното управление. Целта ѝ е да уведомява за опасности чрез изпращане на тестови съобщения по телефона.
На 1 ноември съобщение от BG-ALERT, пуснато малко преди 19 ч., със силен звуков сигнал и вибрация изплаши много хора у нас. При повечето потребители известието дойде с текст: „Внимание, опасност!“, а при някои имаше и сигнал от президента.
В съобщението пишеше също „test test“ и имаше препратка към сайта bg-alert.bg.
Оказа се, че служител на фирмата, отговаряща за интегрирането на новата система – ДЗЗД „Сискод“, натиснал грешен бутон.
Източник: „24 часа„.
Още новини четете в категорията България.