КЗП сезира НАП за таксите, които мобилните оператори дължат при неустойки. До момента при предсрочното прекратяване на потребителските договори операторите са претендирали под формата на неустойки отстъпките от цените на предоставените от тях стоки и услуги.
Предвид разпоредбата на чл.26, ал.2 от Закона за ДДС трябва да се тълкува в смисъл, че „предварително определената сума, получавана от икономически оператор при предсрочно прекратяване по искане или по вина на негов клиент на договор за предоставяне на услуги с предвиден минимален срок на обвързаност и съответстваща на сумата, която операторът е щял да получи през останалата част на посочения срок, ако договорът не беше прекратен, следва да се приеме за възнаграждение за извършена възмездно доставка на услуги, което поради това подлежи на облагане с ДДС. За квалификацията на тази сумата е без значение фактът, че по националното право тя се определя като неустойка„, обясняват от КЗП.
SafeNews припомня още по темата:
КРАЙ! Мобилните оператори повече няма да ни дерат кожите с неустойки
Мобилните оператори са пуснали жалби. Сигналите са срещу заповедта на председателя на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова, припомня още SafeNews.
С нея се забранява прилагането от мобилни оператори на нелоялна агресивна търговия.
КЗП сезира НАП за таксите, които мобилните оператори дължат при неустойки
Голяма част от потребителите се отказват да сменят мобилния си оператор, след като разберат каква сума трябва да платят, за да прекратят договора си. По този начин се нарушава правото на избор на потребителите с кой оператор да сключат договор.
Мобилните оператори налагат всякакъв вид прекомерни и несъотвестващи на целта извъндоговорни пречки на потребителя, когато последният желае да упражни правата си по договор