Амбициозните учебни програми са факторът за ниските резултати по математика. Това обобщи пред SafeNews бившият министър на образованието Красимир Вълчев.
В деня на Националното външно оценяване по математика за 7 клас, Вълчев коментира:
,,За съжалание и предишни години резултатите по математика бяха много ниски, единият фактор са амбициозните учебни програми. Те трябва да се направят по-рамкови“, смята експертът.
,,Констатира се понижената склонност на концентрация при учениците, заради продължителното взаимодействие с електронни устройства и екрани, още повече по време на пандемията“, уточни още Вълчев. ,,Няма съмнение, че пандемията оказа негативно влияние върху всички ученици“.
Той коментира, че новите учебни програми, одобрени в последните няколоко години ,,действително имат фактология, която трябва да се изчисти“. Посочи именно това като препоръчителен приоритет към новия екип в образователното министерство.
,,Места ще има за всички ученици, по-важното е едно дете да го накараме да учи, да му създадем мотивация за учене. Дори и то да не бъде прието в набеденото за най-добро училище, то може да стане знаещ и можещ добър човек и да има щастлив живот. Ако някое дете в този един-единствен шанс в деня на матурите не се представи добре – няма нищо фатално“, успокои Вълчев и препоръча корекции в оценяването:
,,Да не се оценява толкова заучаването, а възможността за мислене, за анализ и интерпретация“.
Още във видеото: