Долу ръцете от православната ни църква!!! Така реагира лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов на новината за създаване на втора православна църква в Бъ6лгария. И обяви: Още днес ще почнем работа по поправка в Закона за вероизповеданията, с която единствено и само Българската патриаршия ще има правото да използва словосъчетанието „българска православна църква“, като изрично ще уточним, че то не може да се използва от други религиозни организации – независимо от това дали има или няма други добавени думи и словосъчетания към него. Законопроектът ще бъде внесен в първия възможен работен ден – 30 декември.
Ето официалната му позиция в неговия Фейсбук акаунт:
Навръх Коледа Върховния касационен съд реши да ни „зарадва“ с регистрацията на втора православна църква. 20 години след края на провокирания от американското посолство църковен разкол у нас, съдът, съставен от питомци на Фондация „Америка за България“, реши да даде началото на втора атака срещу Българската патриаршия. Този път обаче в българския парламент има Възраждане и това няма да стане!
Още днес ще почнем работа по поправка в Закона за вероизповеданията, с която единствено и само Българската патриаршия ще има правото да използва словосъчетанието „българска православна църква“, като изрично ще уточним, че то не може да се използва от други религиозни организации – независимо от това дали има или няма други добавени думи и словосъчетания към него. Законопроектът ще бъде внесен в първия възможен работен ден – 30 декември.
Изборът на патриарх Даниил шокира американските акушери на фанариотското лоби в България, а всенародната подкрепа за него допълнително ги доведе до нескрит бяс от злоба и безсилие.
И както се вижда, не закъсняха да организират покушение срещу църквата.
Само че този път няма да стане! Долу ръцете от православната ни църква!!!
От „Възраждане“ ще внесем промени в Закона за вероизповеданията, които защитават българската православна църква като единствена такава! Това обяви и депутатът от „Възраждане“ Коста Стоянов.
Върховният касационен съд разреши вписването в регистъра на вероизповеданията към Софийски градски съд на Българската православна старостилна църква (БПСЦ), като отмени решението на СГС, потвърдено по-късно и от апелативните магистрати.
Така Българската православна църква вече не е единствената, която може да се нарича „православна“ по закон у нас.
Според върховните съдии няма обективни обстоятелства, въз основа на които да се приеме, че с регистрацията на БПСЦ биха се засегнали права на „Българска православна църква – Българска патриаршия“ и нейните членове.
Предстоятел на законната вече Българската Православна Старостилна Църква е Триадицкият митрополит Фотий, а в Синода влизат Созополският епископ Серафим и Кишиневският и Молдовски архиепископ Георги, който е временен член.
Старостилната църква има 18 храма в страната, а катедралният й храм „Успение на Пресвета Богородица“ се намира в столичния жк. „Бъкстон“. Техен е и девическият манастир в кв. „Княжево“, в който служат 60 монахини.
Всъщност отделянето на свещениците от старостилната църква от Българската православна църква става през декември 1968 година, когато Синодът на Българската патриаршия публикува „Послание към духовенството и всички чеда на Българската православна църква“, в което известява за предстоящата реформа на църковния календар – приемането на т.нар. новоюлиянски календар. В него неподвижните празници (Рождество Христово, Богоявление, Благовещение, Успение Бoгородично и т.н) съвпадат с Григорианския календар, а за подвижните (Господни) – Възкресение Христово и свързаните с него се ползва Юлианският календар.
Промяната обаче е отхвърлена от тогавашните архимандрити Серафим (Алексиев), Сергий (Язаджиев), Пантелеймон (Старицки), от йеромонах Серафим (Дмитриевски), от игумения Серафима (Ливен) и цялото сестринство на манастира „Покров на Пресвета Богородица“ в кв. „Княжево“. Те заявяват в писмо до българския патриарх Кирил, че по съвест не могат да приемат реформата, тъй като тя е в противоречие с богослужебния Устав, с литургичното и каноническото предание на Православната Църква.
След 1989 година до сега са правени опити за официализиране на старостилната църква, но без успех.