Конституционният съдия проф. Атанас Семов написа остро писмо до министъра на образованието проф. Галин Цоков.
Видимо афектиран, Семов иска мерки за „спиране на обезбългаряването на образованието и за изпълнението на Закона за образование, в частта за предмети като история, български език и литература и география“.
Според него институцията и министърът нарушават нормите.
Семов иска да знае какво прави министерството за значително ограничаване на продажбите на алкохол и цигари на ученици. Същото важи и за ликвидирането на разпространението на наркотици сред децата.
По-надолу в писмото към министъра Семов напомня, че вече е писал за „драматичните проблеми в българското образование“ в началото на мандата на Цоков, но до момента не е видял никаква реакция.
Конституционният съдия казва, че българският народ е с изключителни качества и не заслужава продължаващата съсипия на българското училище.
„Но от днешното българско училище излизат и недопустимо много неграмотни социопати, чийто мироглед започва с „води ме в някоя квартална кръчма”. Изначално съсипани млади хора, които трудно съставят цели изречения и не могат да пишат без емотикони; пушат и пият, защото алкохол и цигари се продават свободно навсякъде около училищата; взимат и наркотици, защото наркотиците са им подръка навсякъде, включително в сградата на училището; бият се помежду си и го снимат, защото от години отвсякъде им се налага, че мускулът и силиконът са ВИП. Да, не всички деца са такива! Но много, абсурдно много и все повече!“, пише проф. Атанас Семов.
Според конституционния съдя МОН нарушава Закона за предучилищното и училищното образование. Това е така, защото училището е длъжно да се грижи съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност. Това не се случва нито една учебна програма и в нито един одобрен от МОН учебник, твърди професорът.
Според него изучаването на българската история в българското училище е направено така, че накрая детето да не знае нищо.
Семов изразява мнение, че учебниците, написани по тези учебни програми, са пълни с празноти. В тях „глухо и страшно дрънчат окови” – за да се окаже, че „тоз, който падне в бой за свобода“, там си остава – където е паднал.
В учебниците място за него няма, нашите учебници са истинска „епопея на забравените” и служат само за постигане на забрава“, отбелязва той.
Проф. Семов допълва, че след старта на инициативата „Да върнем България в Българското училище” е получил писма или обаждания от много учители от цялата страна.
Те са споделили една и съща история, че „по време на семинари за подготовка на учебната година ги инструктират да не говорят за робството, да не наблягат на въстанията, на кланетата, на бунтовете, да не говорят за еничарството, за да не се „насажда омраза”.
Още новини четете в категорията България.