Как се създава ОПГ по „Харвардски“ тертип? На фона на яростната битка за кметските столове, продължава нашата история за „строителите“ на съвременните ни пътища. В поредица от свои авторски статии SafeNews вече разкри, как АПИ, строителните фирми и проверяващите са в порочна симбиоза, а днес пък ще ви запознаем колко добре тези фирми успяват да работят зад граница.
До нас достигна нов сигнал, в който се твърди, че фирма „Юпитер холдинг“, собственост на един от главните герои в настоящата ни история, се е опитала да работи в Република Северна Македония. Нещо повече. От “Юпитер холдинг” от известно време вече има сключени договори за доставка на ограничителни системи за пътища (мантинели) за различни отсечки: пътят от Миладиновци до Щип, от Делчево да Кочани, скоростния път Щип-Радовиш, път Куманово-Миладиновци, магистралата от Крива Паланка до Ранковче, скоростен път Три чешми до Крупище и др.
Българската фирма била предпочетена пред водещи производители от Сърбия и Гърция
Така започнало изпълнението на въпросния договор, но скоро започнали и проблемите. За разлика от България, в Северна Македония, така наречения “независим надзор”, очевидно не ходи всяка година по мероприятията организирани от Николай Иванов в Хисария. Може би именно заради горното се появили и редица проблеми с документацията, която представяли от „Юпитер Холдинг“.
Първоначално били разкрити значителни разлики в товарителниците на митницата. Оказало се, че камионите, които влизат с „високо качествената продукция“ от България, са по-леки от колкото би трябвало да бъдат.
Надзорът обърнал внимание на този факт и започнала проверка за реалните качества на доставяните мантинели. Тук пък се оказало, че те са от по-тънка стомана от предложеното в офертата и от посоченото в националните изисквания на РСМ. Били поискани допълнителни документи, включително и оригиналите на сертификатите от изпитването на ограничителните системи.
Така се стигнало пък до разкритието, че фирма “Юпитер” няма собствени сертификати за производство или изпитвания – краш тестове, а работи със сертификатите на друга фирма
Или с други думи от “Юпитер” са се опитали да карат кола с чужда книжка, което можеше и да се получи, ако бяха поканили два-три пъти проверяващите в Македония на „конференция“ в Хисаря. За разлика от проверяващите тук в България, очевидно в РСМ са имали интерес действително да осигурят безопасност за пътуващите по пътищата.
Сериозен проблем възникнал още и при приемането на работата извършена от “Юпитер” на пътя от Куманово към Миладиновци, където надзора е поискал да се представят документи и сертификати в оригинал, но такива така и не били изпратени от “Юпитер Холдинг”. Те представили единствено копирани документи издадени от българско нотифициращо лице.
Така излиза, че за да си гарантираш спокойствието в България и да може да продава каквито и да е продукти е необходимо веднъж в годината да направиш една „конференция“ някъде и да почерпиш проверяващите органи добре. Живота и здравето на хората са без значение, нали търговията върви с пълна сила.
Очаквайте продължение!
Още новини четете в категорията България.