Измамници точат сметки, залагат парите онлайн. Въпреки че банките полагат много усилия да опазят парите на клиентите си, все пак изкусните измамници успяват в някои случаи да пробият сигурността на трезорите. За съжаление някои от клиентите все пак остават с изпразнени сметки.
Най-разпространената измама
Една от най-разпространените измами с банковите сметки е източените пари от тях да се залагат онлайн, заявиха източници на SafeNews от ГД „Национална полиция“. Измамниците в този случай винаги са на печалба, защото играят с чужди седства. Това споделиха експерти от ГДБОП за SafeNews. След като се сдобият с карти и още данни за собственика на банковата сметка, това е чудесна възможност да спечелят. Все по рядко вече са измамите с точене на пари от банкомати у нас, твърдят спецполицаите.
Схемите в чужбина
По-апетитни са възможностите за печалба извън България. Тогава измамниците хвърлят усилия да източат средства от банкомати в чужбина. За тази цел българите, занимаващи се с тази престъпна дейност, изнасят много скимиращи устроства се изнасят в чужбина и то на части. ГД „Национална полиция“ ти по много такива случаи, но често следите на бандитите са губят в чужбина. Органите на реда често откриват скимиращи устройства в телевизори, лаптопи и други уреди, насочени към Азия и Латинска Америка. За щастие вече са редки случаите, в които държави, в които има платени магистрали и на входа на тези магистрали може да се плати с карта, магнитна лента се постави и на тези устройства.
Ако все пак някой има съмнения, че е източена банковата му карта чрез съмнителна транзакция, може да оспори плащането. Това е възможност на потребителя в тринадесет месечен срок да сезира банката издател на картата и да оспори конкретното плащане към търговеца, поясниха за SafeNews от асоциация „Активни потребители“.
„Най-добре е да посетите клон на Вашата банка, за да оспорите транзакцията. Някои банки предлагат онлайн оспорване на транзакцията, но голяма част изискват това да се случи на място чрез подаване на декларация/жалба за оспорване на транзакция. Обичайна практика е към жалбата да се изисква от потребителя да попълни въпросник, на който е нужно да се отговори детайлно за казуса и да се посочат транзакциите, които искате да оспорите“, заявиха от „Активни потребители“.
автор: Кремена Кръстева