Илон Мъск спира да прави електрически автомобили Tesla. Мъск винаги е бил известен като ексцентричен магнат – идея, която получи няколко обрата и за която все по-често се говори в Америка. Току-що научихме, че той се е сбогувал „завинаги“ с електромобилите Tesla: има ново гориво, което той заклейми като „глупост“ и сега ще тества… може би за да преодолее много голямата конкуренция от страна на Китай и неговия BYD.
Сбогом на електрическата Tesla: Илон Мъск иска да промени всичко неочаквано
Срещу водорода се обявяват и много личности, включително Мъск, ръководител на Tesla, компанията, която разработва електрически автомобили. В телевизионно интервю той заяви, че водородът е „най-глупавото нещо, което мога да си представя за съхранение на енергия“.
Въпреки това сега Tesla планира да премине към водородно захранване през 2026 г.
Тази промяна в настроението е особено забележителна, като се има предвид, че Мъск стигна дотам да определи водородните горивни клетки като „изключително глупави“.
Горното заключение за неефективността на водорода като гориво може да се обясни чрез анализ на изказването на Мъск, в което той твърди, че съхраняването и използването на водорода е сложно.
Elon stopt met electrisch en gaat over op waterstof (daar gaat nu ook de meeste subsidie naartoe, electrisch loopt op de laatste subsidie rondes)
Elon Musk won’t make any more Tesla electrics: the new ‘stupid’ fuel he’s going to try out https://t.co/Yn27jEiugs
— TomTomski (@NldTmv) June 17, 2024
Как Tesla ще се „движи“ с водород? Може би не е това, което си мислите (или очаквате)
Водородът в течна или газообразна форма се съхранява в гигантски или по-огромни резервоари. Освен това извличането на водород в големи количества чрез електролиза на вода или крекинг на въглеводороди е свързано с влагане на енергия.
Първият автомобил на Tesla Motors с горивна клетка ще се нарича Model H, като описанието на новия проект по отношение на промяната на стратегията е от решаващо значение.
Причината за подхода на Tesla Motors е нетрадиционна, тъй като повечето автомобили, конструирани от тази компания, са електромобили, задвижвани от батерии. Все още не са напълно ясни тънкостите на този нов водороден проект на Tesla, но се очаква той да захранва горивна клетка за производство на електроенергия.
Тази технология се използва именно за генериране на електроенергия чрез преобразуване на химическата енергия във водород и други елементи, при което единствените остатъци в процеса са светлина и вода. За потребителя се очаква горивната клетка да осигурява чиста енергия, което ще изиграе роля за привличане на клиенти, загрижени за околната среда.
Tesla има „перфектната идея“ за водорода: това е техният таен проект.
Като цяло новият водороден проект на Tesla е свързан с различни предизвикателства, но от съществено значение е да се обсъдят множество възможности. Първо, водородните горивни клетки биха могли да предложат по-добро решение за транспортиране на електрически превозни средства, тъй като използват по-чисти средства за захранване.
В процеса на работа има и възможност за намаляване на емисиите на парникови газове и подобряване на цялостното качество на въздуха. Въпреки това водородната горивна клетка има и някои недостатъци, които могат да бъдат изброени по-долу. Например, производството на водород включва гигантски процеси, които от своя страна изискват много енергия, което само по себе си е подвиг.
Освен това инфраструктурата, която е разработена по отношение на зареждането с водород, все още трябва да бъде добре проектирана, което може да ограничи достъпа на потребителите до горивото.
Източник – Ecoticias/Превод:SafeNews