На 20 октомври Гергана Русекова ще представи пред публиката на Софийската опера своята първа Ортруд. Героините на Вагнер, които тя изпълни до този момент винаги са привличали интереса на почитателите. Тя е великолепна Брюнхилде във „Валкюра“, както и Кундри в „Парсифал“.
Ето какво написаха някои музикални специалисти от различни престижни музикални издания гостували в София на Вагнеровите фестивали:
„Валкюра“
Алън Нийлсън – “OperaWire”: „Мецосопраното Гергана Русекова, изпълняваща ролята на Брюнхилде, връхлетя на сцената в началото на второ действие със своя светъл, чист глас, когато издава характерния й призив “Hojotojo”. Това постави ниво, от което тя никога не се отклони. Подкрепено от приятен тембър, пеенето й беше звучна, енергично и сигурно. Това й позволи да разгърне убедителен портрет на валкюрата.“
Грегор Таси – “Seen and Heard International”: „Знак за онова, което предстои, е зашеметяващото появяване на Брюнхилдe, възседнала своя Гране – голям червен кон. Веднага забелязваме поразителните вокални данни и характер на Гергана Русекова.“
Андреа Мерли – “teatridelest.com”: „Суперлативи заслужи Брюнхилде на сопраното Гергана Русекова, с добре изнесен и уверено звучащ глас, c хладнокръвно изпятото високо „До“ при влизането й на сцената.“
„Парсифал“
Грегор Таси – “Seen and Heard International”: „Кундри на Гергана Русекова беше на световно ниво, както в пеенето, така и в обрисовката на героинята – всяка дума беше ясна и красива, когато на моменти разкриваше тежката й съдба, а в други сцени похотливото й желание.“
Клаус Биланд – “Der Neuer Merker”: „Гергана Русекова впечатли с тъмното си и характерно мецосопрано като страдаща, но и категорична Кундри…“
Урсула Шинкарюк – “Der Neuer Merker”: „Гергана Русекова е много силна в ролята на Кундри… Със страхотния си драматичен сопран тя е идеално попълнение в състава във вокално отношение, както и с благородния си и величествен вид.“
През тази година на 2 февруари Гергана Русекова пресъздаде още един забележителен образ – своята първа принцеса Еболи в „Дон Карлос“ от Джузепе Верди.
Публиката на националната опера я аплодира още като Графинята в „Дама Пика“ от Чайковски, Амнерис в „Аида“ от Верди, Адалджиза в „Норма“ от Белини, Сантуца в „Селска чест“ от Маскани, Клитемнестра в „Електра“ от Рихард Щраус, както и като Кармен в едноименната опера от Бизе.
Оля Ал-Ахмед