Разстоянието, което електрическите автомобили могат да изминат, намалява с до една трета в студено време, установи проучване.
Дузина превозни средства бяха тествани от списание What Car? като всеки е напълно зареден, преди да бъде оставен за една нощ при температури, вариращи от 0C до 2C. След това автомобилите бяха карани на тестова площадка с различни видове път и условия на шофиране, докато останат без ток.
Списанието установи, че Funky Cat First Edition има най-голямо несъответствие между рекламирания пробег и действителното изминато разстояние в студено време. Хечбекът с пет врати, произведен от китайската компания Ora, има пробег от 310 км, но спира да работи след 209 км в тестови условия – с 33% по-малко от рекламираното.
Megane E-Tech на Renault има несъответствие от 32%. Автомобилът, който се доближава най-много до обявената гама е Nissan Ariya с 16% разминаване. Tesla Model Y е на второ място с 18%.
Уил Найтингейл, който ръководи екипа за тестване в What Car?, казва, че тестването е „предназначено да даде на купувачите на автомобили възможно най-ясното разбиране за това колко мили обикновено могат да изминат в зимни британски условия“.
Миналия месец проучване на Recurrent, американска компания, която предоставя информация за използвани електрически автомобили, установи, че те могат да загубят до 30% от своя пробег при минусови температури.
Базираната в Сиатъл компания тества загубата на пробег в 7000 автомобила при температури между -7C и -1C. Най-добре представящият се автомобил се оказа Jaguar I-Pace, който има прогнозна загуба на пробег от 3%, но Volkswagen ID.4 има загуба на пробег от 30%.