Яка чистка e стартирала в КАТ – София. Над 50 служители на сектор „Пътна полиция“ при СДВР треперят за работните си места. По-голямата част от тях са били преместени в други структури на вътрешното министерство.
„В петък ми съобщиха, че от понеделник ме пращат в еди-кое си Районно. Не ми дадоха никакво обяснение за това решение. Просто ме накараха да подпиша подготвено заявление. Шокът е голям, както и обидата. Не може 20 години да си бил служител на КАТ и изведнъж без никакво обяснение да те изпратят някъде си“, това казва потърпевш служител.
Униформени служители са принудени да търсят правата си в съда.
Те са подали сигнали във Върховния административен съд (ВАС). Като мотиви полицаите изтъкват репресия и принуждаване, насилствено подписване на заявления за преместване по районни управления.
„КАТ става частен. Нека ръководството обясни за какво става въпрос. Това е прецедент в историята на Пътна полиция“, разказват служители.
Освободените от КАТ в сряда и петък са били принудени да подпишат заявления за преместване в различни структури на МВР. Документите вече са били подписани от началника на групите, без да е имало имена на тях.
„Полицията, това е държавата, а когато няма работеща полиция, няма защита за гражданското общество. След толкова години служба и лишения за сметка на семействата ни, близките, родители и деца се чувстваме унизени и обезверени. Силно сме демотивирани от обстановката и постъпката на ръководството ни“, възмущават се служителите на КАТ.
Те се опасяват, че престуктурирането на столичния КАТ ще послужи за пример за останалите дирекции на МВР в страната.
„От местенето на хора няма абсолютно никакъв смисъл“, категорични са пътните полицаи.
Какво се оказва?
Бившият служебен министър на вътрешните работи Калин Стоянов е подписал заповед за „реформа“. Тя обаче не е отменена от настоящия титуляр на ведомството Атанас Илков. „Реформата се състои в това, че закриват дежурната част и местят служителите й. Закриха една група и прибавиха две“, описват същността на нововъведенията на Калин Стоянов. Според ощетените катаджии идеята за промените не е на бившия вътрешен министър. Той просто е одобрил нечии предложения, без да бъдат обсъждани и анализирани.
SafeNews припомня, че през 2023 г. бившият началник на КАТ – София Тенчо Тенев попита каква е разликата между гръцкия и българския полицай? Гръцкият полицай взима 17 000 евро заплата, а българският 7 000 евро на година. Дайте им по-големи заплати на момчетата, искайте от тях и ще видите как нещата ще тръгнат“.
Източник: „Лупа“