Данъчните погнаха телевизията на БСП заради стотици хиляди лева неплатени данъци.
В списъка на НАП се оказа и телевизията на БСП, която не излъчва по кабел от средата на миналата година, а в интернет последната й продукция е от 12 януари 2023 година, видя SafeNews.bg
Запознати твърдят, че в черния списък на данъчните са онези фирми, които от дълго време отказват да си платят задълженията – данъци, осигуровки, ДДС или други налози.
Партийната фирма, наречена помпозно „Българска свободна медия“, която стои зад телевизията, към тези дни дължи 344 195 лв.
Според в-к „Уикенд“ сумата ежедневно се променяла с лихвите, които се трупат. БСП вероятно ще използва всякакви юридически хватки, за да не плати тази сума. При спирането на излъчването през лятото на миналата година Корнелия Нинова се кълнеше, че спирането е временно, само докато се пренесе техниката в нов офис.
Очаквано, нищо подобно не се случи. Преди няколко седмици, малко след началото на годината, насред зима, малцината останали служители в медията са привикани на „Позитано“ 20, където им е съобщено, че трябва да отидат на трудовата борса или да си търсят ново препитание.
Репортери и оператори от БСП телевизията и досега се оплакват, че имат да вземат стотици хиляди левове. Другарите от партийната централа обаче забравили да внасят дори и осигуровките на щатните си пропагандатори. Нищо, че те всеотдайно хвалят непогрешимостта на лидера Корнелия Нинова и яростно защитават наредената от Владимир Путин война срещу Украйна. Проблеми има и със сметките за ток, наем или други консумативи.
Според последния си финансов отчет „червената“ телевизия има още над милион и половина неплатени сметки.
Извън данъците. Членове на „червеното“ ръководство коментираха, че съдбата на БСТВ е била ясна още при нейното създаване. Всяка електронна медия обичайно се издържа от реклами. За да ги има тях обаче, е нужно някой и да те гледа, подхвърлят опоненти на „червената“ идея.
Кабеларката на БСП, която. се разпространява в цялата страна, се радва на едва няколко хиляди души ежедневна аудитория на възраст 75+, категорични са запознати. По-висока гледаемост имат регионалните телевизии. По време на съществуването си „червената“ медия събира едва стотина хиляди лева от реклами. Голяма част от тях са платени от БСП в предизборните кампании, обясняват запознати.
Подобни са постъпленията и предходните години. Затова пък разходите са колосални – между 2 и 3 милиона лева годишно. Те се покриват от партийната субсидия на БСП. По времето, когато БСП е сред водещите партии в страната, има откъде да намира пари, понеже прибира милиони левове субсидия от бюджета. Тогава и издръжката на собствена телевизия не е била проблем, припомнят си с носталгия активисти. Известно е обаче, че БСП отдавна не е в тази силна роля, а електоратът й се топи като лански сняг.
Източник: Уикенд, crimesbg.com
Още новини четете в категория България
За още актуални новини: Последвайте ни в Google News