Днес е изключително важен ден за България и Румъния. Очаква се Съвета на министрите на вътрешните работи на Европейския съюз (ЕС) да гласува пълноправното приемане на България в Шенген и по суша.
Вчера България и Румъния бяха изправени пред поредното предизвикателство, свързано със сухопътния Шенген.
То беше предоставено от най-голямата партия в управляващата коалиция в Нидерландия – Партията на свободата на Герт Вилдерс. Формацията направи опит да внесе в парламента декларация, в която настоява правителството да гласува против двете държави.
Декларацията обаче беше не беше приета от парламента. Срещу нея гласуваха и част от останалите партии от управляващата коалиция в страната. Така реално Нидерландия даде зелена светлина за влизането ни в Шенген.
Преди ден служебният премиер Димитър Главчев обяви, че ползите от сухопътния Шенген ще бъдат за всички. На практика с Гърция няма да има граница, с Румъния ще остане граничен контрол, както между шенгенски държави, когато възстановяват граничния си контрол, който е далеч по-различен от този в момента между България и Румъния. Същият такъв контрол ще бъде прилаган и на границата между Унгария и Румъния.
SafeNews припомня колко и какво печели България от присъединяване към Шенген и по суша?
За товарния трафик, за гражданите, които пътуват до Румъния и Гърция, за туристическия бизнес, заради екологичния ефект, както и за икономиката.
Най-голяма ще е ползата за тежкотоварния автомобилен транспорт. Колко ще печелим от влизането в Шенген и по суша?
Както и за производителите и износителите на стоки, чиито преки разходи се изчисляват на 845 млн. лв.
Източник: БНТ