Как се стигна до влаковата катастрофа в Гърция, при която загинаха най-малко 38 души? Разследването продължава, но по последна информация произшествието изглежда се дължи на неправилно действие на началника на гара Лариса, който в участъка „Лариса – Евангелисмос“ е насочил пътническия влак към същата линия с товарния влак. Той вече е арестуван.
Трябва да се отбележи, че железопътната линия, свързваща Атина и Солун, е двойна.
Фаталната заповед на началника на гара Лариса към пътническия влак 62 е била „преминете червения светлинен сигнал за излизане на входа на Неа Порой (следващата гара след тази в Лариса)“.
Началникът на е заявил пред полицията, че е дал заповед за промяна на коловоза, но тя не е била изпълнена от системата.
Ако началникът на гарата е разбрал, че пътническият влак се движи по същата линия като товарния, е щял да даде нареждане и да ги спре, преди да се приближат един към друг, тъй като сблъсъкът е станал на около 25 км от гара Лариса и мястото на смяна на коловоза. Във всеки случай гръцката организация за железопътен транспорт (ГОЖ) е изискала стенограма на евентуалния разговор между началника на гарата и машинистите. Според по-ранна информация началникът на гарата в Лариса не е завъртял ключовете, чрез които механично се регулира преминаването на влаковете по клоновете, изпращайки двата влака по една и съща линия, съобщи Прото Тема.
Според първоначалните данни обвиненията, които вероятно ще бъдат повдигнати, ще включват престъплението нарушаване на безопасността на транспорта, което е причинило смърт. За това престъпление се предвижда наказание от 10 години до доживотен затвор.
По отношение на слуховете, че е неопитен, компетентни източници от ГОЖ уточняват, че арестуваният е на 56 години, работи от много години в организацията и е поел работата след едногодишно обучение и сертифициране заедно с още около 100 колеги, преминали през същата процедура.
Hellenic Train, частната компания, която управлява превоза на пътници в Гърция, обяви че всички маршрутите на компанията се отменят от 12:00 ч. на обяд на 1 март 2023 г.
Маршрутите включват и тези на атинската крайградска железница „Proastiakos“.