Покрай черния петък Комисията за защита на потребителите е извършила близо 360 проверки. Главните нарушения са във връзка с начина на обявяване на цената, коментира в студиото на „Събуди се” председателят на КЗП Стоил Алипиев.
„Съобщението за намаление е маркетингов похват, който търговците използват. Този похват обаче не е уреден законово по какъв начин трябва да се прилага, като съобщението за намаление следва да се направи от най-ниско прилаганата цена един месец назад от неговото обявяване”, поясни той.
Алипиев посочи, че главното нарушение при „Черния петък“ е необявената стара цена преди намалението и по този начин потребителят не добива представа за реалното намаление
„Другото нарушение е необявяването на срок, за който действа съобщението за намалението”, уточни Алипиев.
Председателят на КЗП посочи че вече са наложени глоби покрай „Черния петък“.
„Промоциите обаче не са само в нехранителния сектор. От началото на годината установихме нелоялни търговски практики, свързани с хранителните промоции”, каза той.
До 50 000 лева стигат глобите за нелоялни търговски практики. За тази година са издадени наказателни постановления за близо 5,5 млн. лв.
Още новини четете в категория България.