„Възраждане“ направиха шокиращи разкрития за смъртоносните влакови инциденти и случващото се в БДЖ.
Ето какво каза Петър Петров в кулоарите на парламента:
В последния месец станаха 3 изключително тежки инцидента в системата на БДЖ , при които имаше загинали. На 16 декември двама железничари загинаха при изпълнение на своите служебни задължения в Бойчиновци. На следващия ден внесох питане към служебния министър Красимира Стоянова, с което я извикаха на парламентарен контрол на 20 декември. За съжаление тя не се яви. На 31 декември се замозапалиха четирима души във вагонна композиция на Централна гара. Отново подадох искане за изслушване на Стоянова и тя отново не се яви. Отправих искане към председател Киселова да осигури присъствието ѝ, за съжаление това не се случи. На 15 януари отправих въпроса защо не се явява на изслушване служебният министър. В същия ден се случи тежкия инцидент с катастрофата на двата влака. Веднага поисках среща с новия министър на транспорта. Поставих въпроса защо собственикът на частната фирма зад единия от влаковете твърди, че няколко пъти е уведомявал за лошата организация на движението и по негови думи не е получил съдействие.
Надявам се той също да присъства на срещата, която ще се състои следващия петък. Ще се търси отговор за тези чести тежки инцидент.
Вижте повече от това което каза Петър Петров:
„Това не може да продължава. Крайно време е държавата вече да вземе меркиЩ, заяви категорично той.
Вчера бе споменато, че няма средства за поддържане на железопътната инфраструктура. Това е изключително притеснително за българските граждани, добави Петров.
„Възраждане“ ще поиска от министъра изрично да направи ревизия за направеното преди него.
„Товарните и пътническите превози са част от националната сигурност на България. Това трябва да бъде винаги в държавни ръце, но не и да има безстопанственост“, каза в заключение Петър Петров.
SafeNewsприпомня, че собственикът на частната композиция ПИМК, чиято композиция е един от влаковете, участвали в смъртоносния инцидент край Локорско, заяви:
„Аз над 10 пъти предупреждавах служебната министърка, че в момента в НКЖИ е тотална деградация и по гарите повече пият, отколкото да работят и нито има поддръжка по трасето, нито нищо, и ще стане инцидент. 10 пъти поне съм я предупреждавал, но явно се оказах лош пророк“, коментира Илиян Филипов.
Вижте повече за смъртоносния инцидент, както и какво каза собственикът на частната композиция, участник в катастрофата – в материала на SafeNews: