„Разходите за нощния градски транспорт са около един милион лева. За първите шест месеца на миналата година пътниците на нощния градски транспорт в София са се увеличили близо три пъти.Нощният транспорт далеч не е най-неефективната форма на придвижване в града от всичките обществени линии.“ Това каза общинският съветник от „Спаси София“ Борис Бонев.
„Първата линия на нощния транспорт е 12-ата най-ефективна линия на градския транспорт по отношение на брой превозени пътници за водачите, които ги возят. За първите шест месеца на миналата година пътниците са се увеличи близо три пъти – от 3300 през януари на 8500 човека през юни“, допълни той.
Тази тенденция продължава и през втората половина на годината.
„Разходите за нощния градски транспорт са около един милион лева. Това са само разходите без да броим приходите. Въпросът е, че целият градски транспорт, повечето линии, също генерират загуби, тъй като това е обществена услуга, а не бизнес модел, целящ печалба“, каза още Бонев.
Осем шофьори обслужват нощния градски транспорт. Недостигът общо за градския транспорт е от близо 300 шофьори.
60 000 софиянци имат годишни карти.153 000 лв. е спестил нощният транспорт на тези пътници само за това, че съществува, посочи Зографски.
SafeNews припомня още по темата.
ЕК обяви кой е най-големият европейски град с безплатен градски транспорт
SafeNews припомня още, че има заявки от шофьори на градския транспорт за напускане след Нова година.
„За да се запазят нощните линии в София, започва да се „реже“ от коли от дневния градски транспорт, например по линия 72 са орязани две коли следобед, когато е най-натоварено.“ Това каза общинският съветник Ваня Григорова.
„Шофьорите почти нямат почивки на последни спирки, а вече има заявки от шофьори за напускане след Нова година.Най-нелепото е, че най-натоварени са нощните линии на Хелоуин. Обслужват се по 13 човека на обиколка. Това изтощава и шофьорите, на които им се събира извънреден труд средно по 420 часа на година при законово установени 150 часа“, допълни тя.
Източник: БТА