Моторните превозни средства се управляват с превишена скорост в населените от 55% от водачите у нас. Такъв извод направиха 18 страни от ЕС след приключилия двугодишен проект Baseline, по който с тях съвместно работи и Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“. ЕК определи показателите, чрез които се очаква установяването с по-голяма точност на основните причини за пътно-транспортните произшествия, предаде БНР.
„Проектът ще продължи с ново измерване на тези ключови показатели, като целта е високо рисковото поведение на участниците в движението по пътищата да бъде измервано с периодична чистота, за да проследи какъв е ефектът от взетите мерки“, обясни д-р Милен Марков от Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.
Той уточни, че агенцията отправя препоръки в три основни ориентира: „Подобряване на обучението на водачите, увеличаване на информираността на водачите и затягане на контрола“.
Марков посочи, че трагичен инцидент може да предизвика за пешеходеца шофиране при 80 километра в час, ако това се случи на пешеходна пътека.
Шофиране под въздействие на алкохол, използване на колани и обезопасителни системи за деца, разсейване, автомобилния парк и използване на каски от велосипедисти и мотористи, са останалите основни показатели, изследвани в рамките на проекта.
Данните са събирани на 282 локации на територията на страната в населени и извън населени места, включително на автомагистрали.
Катастрофите се случват по един и същи начин, показва статистиката.
„Важно е да се намали скоростта на движение в населените места, на завоите и при променена пътна обстановка“, отбеляза експертът Алекси Кесяков.