Какво си подаряват хората, които имат всичко за Коледа?
Няколко дни преди празника миналата година, Никол Полард Бейм, основател на фирмата за луксозни стоки Lalaluxe, получи обаждане от клиент. Те искаха рядка хималайска Birkin с диамантен хардуер. Настояваха и да е опакована и готова за празника.
За незапознатите Birkin е изключителна чанта Hermès, предпочитана от много богатите. Himalayan се отнася до материала: ръчно боядисаното коремче на крокодил. А диамантите са абсолютно ясни.
Всичко това се събира на цена от $750 000.
Полард Бейм се обърна за помощ към своята международна мрежа от дилъри на Birkin. Тя се снабди със стоките и качи чантата в самолет със собствена сигурност. Беше под елхата в коледната сутрин.
„За човек, който има всичко, защо да няма диаманти и на чантата си?“, казва Полард Бейм, чиито услуги започват от $600 на час, плюс процент от покупната цена, пред Business Insider.
Той дава една добра гледна точка: празничните подаръци са достатъчно трудни за хора, които имат списъци с желания.
Но какво да кажем за хората, които наистина имат всичко?
Милиардерите и сантимилионерите обичат да дават и получават точно като всички нас. Дори и ако тези подаръци струват много повече (и вероятно са по-трудни за намиране в местния Target).
„Те просто искат да видят как изглежда най-доброто от най-доброто“, каза пред BI Елизабет Браун, базиран в Ню Йорк клиентски мениджър в консиерж компания за пътуване и лайфстайл Knightsbridge. „Всъщност няма бюджет. Те просто искат това, което искат.“
За сравнение, този празничен сезон американците обикновено планират да похарчат средно 1652 долара, според проучване на Deloitte. Това е около 0,2% от цената на този хималайски Birkin.
От състезателен кон до лозе, някои подаръци са твърде големи, за да се поберат под коледното дърво
„Наред с Chanel и Rolex, Hermès е една от най-търсените марки“, казва Полард Байм.
Birkins имат колекционерска стойност и се предлагат в редки разновидности. Те са популярен избор сред ултрабогатите.
Уинстън Честърфийлд, основателят на Barton, лондонска консултантска фирма, фокусирана върху богатите, познава една колекционерка на Hermès. Нейният съпруг й доставя нова цветна чанта от френската модна къща всяка година. Както и селекция от луксозни стоки и tchotchkes в същия цвят .
Други хитове, казва Полард Бейме от Lalaluxe, са неща, които могат да бъдат персонализирани. Независимо дали това означава буквално куфар Goyard с монограм, който струва над $10 000 или кош за подарък, пълен с артикули със зодиакалния знак на получателя.
„Понякога мисълта за подаръка, без значение какъв е размерът, наистина ги спира на пътя им“, казва Полард Байм.
„Едно семейство, което обича да се разхожда, може да си подари най-доброто оборудване за разходка на открито. То идва от марки като Moncler и Loro Piana“, казва Честърфийлд.
Любителите на храната могат да подарят балсамов оцет, докаран директно от Италия
Но други подаръци, вдъхновени от хоби, са по-милиардерски кодирани.
Например лозе в Тоскана за енофил. Knightsbridge Circle помогна за улесняването на закупуването на обект на стойност 5 милиона долара като коледен подарък. Той включваше имение, в което някога е отсядал Наполеон. И не само. Имотът има и собствени съоръжения за производство на мед и зехтин. Цената прави годишния членски внос от $50 000 за услугите на Knightsbridge Circle да изглежда като изгодна сделка.
Имате любим човек, който обича състезателните коне? Откарайте ги до най-висока конюшня, накарайте ги да се срещнат с жокеите.
А накрая им подарете черешката на тортата : собствен кон.
Уроци на грамофон от диджей или клас по готварство с готвач със звезда Мишлен – са други популярни подарък, който може да достигне високите шест цифри.
„Те струват абсолютна бомба“, казва Честърфийлд от Бартън.
Преживяванията са най-важни за милиардерите
„За всички, и разбира се за свръхбогатите, времето е най-ценната стока“, казва Браун от Knightsbridge Circle.
Понякога цената на времето е измерима. Един час на частен самолет от Vistajet, например, започва от $11 000. Един от контактите на Честърфийлд, който не искаше да даде пари за закупуване на самолет, даде на дъщеря си часове на стойност около половин милион долара. Момичето било свикнало да лети на частни самолети по време на пандемията.
Но нематериалната стойност на добре изразходваното време е това, което богатите наистина желаят. Всички експерти, с които BI разговаря, казват, че има общо движение от подаряването на предмети към подаряване на преживявания.
„Хората изглежда са малко изтощени от това, което бихте нарекли тежък лукс“, казва Честърфийлд.
Изглежда, че пандемията също е изострила тенденцията за опит
„Една богата жена казала на съпруга си, че не иска повече бижута. Това се случило след като прекарали месеци в локдаун, купувайки луксозни стоки“, разказва той.
Едно семейство, с което работи Честърфийлд, нае частен остров в Карибите за две седмици. По думите му йога уединенията и уелнес почивките се разрастват в популярност.
Някои от клиентите на Браун наемат частни вили в резервати в Африка, като Ол Джоги в Кения или остров Саанане в Танзания. Цените им могат да достигнат до 40 000 долара на нощ. Все пак тя изясни, че престоят (и възможността да зърнете дивата природа от масата за закуска) обикновено не е единственият подарък, който получават.
Още по-далече от дома, Полард Бейм има един клиент, който пътува до космоса.
По думите й това е „най-доброто решение за класата на милиардерите“
Притесненията за изменението на климата се отразяват във видовете пътувания, които хората предприемат. Клиентите „бързане клиентите да видят нещата, преди да са изчезнали“, казва Полард Байм. Вместо обикновена суперяхта в Сейнт Бартс, те наемат експедиционна суперяхта, за да видят ледниците в Антарктида или Патагония. Някои отиват в Австралия, за да видят Големия бариерен риф.
Но има и такива, които са по-загрижени за въглеродния си отпечатък и напълно се отказват от големи подаръци.
„Забелязахме, че тази година хората просто са много по-малко придобиващи и малко по-сдържани“, казва Честърфийлд.
Коледа „е станала твърде комерсиална“, казаха й те
Може да вземете лист от ръководството за подаръци на Уорън Бъфет. Известно е, че Оракулът от Омаха давал на всеки от членовете на семейството си по 10 000 долара в брой. Но след като научил, че го провалят, той променя тактиката си. Сега дава акции на едни и шоколад на други.
Бил Гейтс предлага книги, на които да се насладите през празниците
Едно семейство, което Честърфийлд познава, прави таен Дядо Коледа с лимит на разходите от $10.
„Те смятат, че това е по-скоро прекарване на време един с друг“, казва той. „Те станаха по-малко материалисти.“
Стоплящо сърцето, разбира се, но с нетна стойност от $250 милиона, може би всеки ден се чувства малко като да се събуждаш с подаръци под елхата.
Още новини четете в категорията Живот