2 неща, които имат по-голямо значение от опита в интервюто за работа!
Интервюто за работа мина добре. Опитът ви беше на място. Браво! Но въпреки доброто ви представяне, да не говорим за въпросите, които зададохте накрая, не получихте работата…
Тъй като компаниите се фокусират все повече върху наемането на служители, основано на умения, е лесно да си представим, че опитът е това, което осигурява работата. Ако сте на интервю, компанията вярва (на някакво ниво), че имате опита, който търси.
И така, какво друго може да ви доближи до новата ви възможност?
По време на интервюто за работа тези две неща са жизненоважни – защото имат по-голямо значение от опита ви.
Първият триков въпрос в интервюто за работа „И така, разкажете ми за себе си“ е въпросът, който всички задават. Това е покана да споделите своя опит, история и квалификации, нали? Грешка. Зад въпроса се крие въпрос и това неизказано питане е по-важно от вашия опит. Когато интервюиращият пита: „Разкажете ми за вас“, това, което всъщност пита, е: „Разкажете ми как можете да ни помогнете“. В коучинг работата си с ръководители и амбициозни лидери се набляга на важността на това другият човек да е на първо място. Второто лице е „вие“. Не ти, скъпи читателю. Става дума за човека пред вас – вашата аудитория – по време на интервюто за работа. Говоренето за себе си е самоцелно, ако не установите връзка. Другият човек е този, който има най-голямо значение.
Как му съобщавате, че можете да му помогнете?
Стратегията за разказване на истории тук е да се използва миналото, за да се създаде бъдещето. Предприемачите, които представят бизнес идеите си пред инвеститори, си изкарват прехраната с това. Представянето на бизнес идеите е изпълнено с „изявления, насочени към бъдещето“. Предприемачите, които търсят милиони инвестиции, говорят за това, което може да се случи, ако бъде направена инвестиция. По време на интервюто вие се обръщате към компанията с молба да инвестира във вас и споделяте миналото като контекст за бъдещите възможности.
Трябва да вземете предвид единственото нещо, което е по-важно от вашия опит: това е вашата услуга.
„Обслужване“ не означава обслужване на клиенти, ремонтни услуги или обслужване на храна. Обслужването означава да помагате на другите – и по този начин да помагате на цели организации. Да помогнеш на членовете на екипа да успеят, да помогнеш на членовете на управителния съвет да вземат правилното решение, да помогнеш да поправят контролера, така че дронът да работи – разбирате идеята. По време на интервюто истинската работа е да помогнете на мениджърите по наемане на персонал да видят най-добрата инвестиция за ролята (вас) – и това решение става по-лесно около обслужването.
Свържете постиженията си с услугите, които можете да предоставите.
Тази услуга е вашето решение – и в крайна сметка компаниите наемат доставчици на решения. Изводът тук е да запомните, че миналото не създава бъдещето. Бъдещето винаги се създава точно сега. И точно сега, по време на интервюто за работа, вашата служба определя бъдещето ви. На колко хора можете да помогнете? По какъв начин? И в каква степен? Колко бързо можете да създадете тази ценна услуга и какво бихте направили първо, ако имахте тази работа? Фокусирайте се върху резултатите, като използвате фрази като „защото“ и „за да“, за да свържете другите си работни места с това, което наистина искате.
Какви истории можете да споделите, за да подчертаете своя принос (което е друг начин да се каже „услуга“)?
Доверието има по-голямо значение от опита при интервюто за работа. Историите са ключът към увереността и доверието. Примерите за това как другите са разчитали на вас или как сте надхвърлили възможностите си при трудни обстоятелства създават доверието, от което се нуждаете.
За да създадете доверие, помислете как отговорите ви на интервюто за работа могат да обхванат тези области:
Размер и обхват –
говорете на езика на числата. Ако кажете, че сте помогнали на „много“ хора да бъдат повишени, това е чудесно, но също така е неясно. Неяснотата не вдъхва доверие. Числата създават доверие. Това, че сте помогнали на четирима членове на екипа да бъдат повишени във висши ръководни длъжности по време на работата ви като главен информационен директор, където сте управлявали екип от 11 души, внася яснота в разговора. Как използвате числата, за да опишете на кого и как сте помогнали? Говорете в срокове – създаването на резултати е важно, но това, което прави резултатите още по-достоверни, е способността ви да споделяте срокове (контекст). Колко време ви отне стартирането на новия продукт? Ако се явявате на интервю в компания, в която ускорението и растежът са от значение, е време да говорите в срокове. И ако работите добре под напрежение, кажете го – с история. Справянето с крайните срокове е част от услугите, които можете да предложите.
Хора и процеси – бизнесът е процес.
И този процес се осъществява чрез хората. Дори ако програмирате или работите в сферата на дизайна или финансите (където работата ви е силно индивидуализирана), винаги участват хора. Какво е това, което можете да направите с, чрез и за другите? Какъв процес предлагате на потенциалния си работодател? Разкажете как подхождате както към хората, така и към процесите, и очертайте своя подход към света на работата. Не е достатъчно да кажете, че сте „самостоятелен инициатор“ – споделете история, която показва как се справяте с проблемите и проявявате инициатива, така че резултатите да се случват в изненадващи срокове. Останете любопитни и избягвайте конфронтацията с любопитство: искрено се интересувайте дали интервюиращият има нужда да научи повече за финансовия ви опит, за работата ви в НАСА или защо сте напуснали Denny’s, за да си търсите нова работа.
Изводи:
Вашият опит е от значение. Уменията са жизненоважни. Но без отношение към работата, уменията ви няма да впечатлят интервюиращия. Освен това установяването на доверие е от жизненоважно значение за начина, по който вашите разкази ще бъдат приети по време на интервюто. Доверието поставя уменията ви в контекст. Поставете второто лице на първо място и се съсредоточете върху това как вашият опит може да предложи услуги, решения и възможности на потенциалния ви работодател. Защото услугите и надеждността имат по-голямо значение от опита ви по време на интервюто за работа.
Източник – Forbes/Превод:SafeNews