С изпълнението на укрепителните дейности ще се спре свлачищният процес, възникнал от интензивните валежи през 2015 г. За целта ще бъде изградена пилотна конструкция от стоманобетонова опорна стена, габионна конструкция, високоякостна укрепителна система за стабилизиране на откоса. Ще се постави и високоякостна укрепителна мрежа. Предвидено е възстановяване на пътната настилка, почистване на съществуващите отводнителни съоръжения и изграждане на дренаж, пише БТА
При извършването на ремонтно-възстановителните работи ще бъде въведена временна организация за безопасност на движение на автомобилите. Предвижда се това да стане след 9 май, след поредицата от почивни дни около 1 май и Гергьовден, за да не се затруднява пътуването на шофьорите. За изпълнение на необходимите строителни работи в участъка се налага да бъде ограничено преминаването в лентата в посока София и трафикът ще се осъществява двупосочно в лентата за Перник. Скоростта на движение ще е до 50 км/ч.
В бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2022 г. бяха предвидени близо 19,5 млн. лв. за геозащитни мерки и дейности. От тях 17 млн. лв. са за извършване на геозащитни мерки и дейности за ограничаване на свлачищата, абразионните процеси по Черноморското крайбрежие и ерозионните процеси по Дунавското крайбрежие. 2,5 млн. лв. са за превантивна дейност – регистриране, мониторинг и проучвателни работи. Секторът е недофинансиран, а по разчети на Министерството преди няколко години за укрепването на над 2000 свлачища в страната са необходими между 870 млн. и над 1 млрд. лева, които няма как да бъдат осигурени само от бюджета на страната. По тази причина се разчита и на еврофинансиране.