Малко над 41 милиона винилови плочи бяха продадени през 2022 г. на стойност 1,2 милиарда долара. В сранвнение с това са продадени само 33 милиона компактдиска, което възлиза на 483 милиона долара.
Това беше 16-та поредна година на ръст на продажбите на записи, около 71% от приходите от физически формат.
Приходите от записана музика в САЩ нарастват за седма поредна година и достигат рекордните 15,9 млрд. долара.
Като цяло приходите от записана музика през 2022 г. са се увеличили с 6%, според доклада, публикуван от Асоциацията на звукозаписната индустрия на Америка (RIAA), движен главно от стрийминг, но също и от продажби на физически музикален формат.
Докладът установява, че приходите от физически музикални формати непрекъснато нарастват през годините, белязани от „забележително възраждане“ през 2021 г., след като бяха заглушени от COVID-19 през 2020 г. Приходите от физическа музика като цяло са нараснали с 4% миналата година, подтикнати от винилови плочи, които отбелязват ръст от 17%. Междувременно приходите от компактдискове са паднали с 18%.
Физическите копия на музика продължават да се представят по-добре от дигиталните изтегляния, установи докладът, който отбеляза още един спад в приходите, намалявайки с 20% до 495 милиона долара. Това е ярък контраст с пика на популярността на дигиталните изтегляния, които някога са били, които са съставлявали 43% от приходите от записана музика през 2012 г. Оттогава изтеглянията са спаднали – до едва 3% миналата година.
Приходите от стрийминг, който включва „платени абонаменти, поддържани от реклами услуги, цифрово и персонализирано радио, социални медийни платформи, цифрови фитнес приложения и други“, нараснаха със 7% до рекордните 13,3 млрд. долара. Това представлява 84% от общите приходи.
Миналогодишните продажби на винилови плочи показват, че виниловите плочи „утвърждават ролята си на неразделна част от съвременния музикален пазар“, каза председателят и главен изпълнителен директор на RIAA Мич Глейзър в публикация в Medium.
„Любителите на музиката очевидно не могат да се наситят на висококачествения звук и осезаемата връзка с артистите, която винилът осигурява“, каза Glazier, „и лейбълите напълно посрещнаха това търсене с постоянен поток от ексклузиви, специални преиздания и красиво изработени пакети и дискове.“