Размерът на тол таксите ще зависи от километрите, които изминават камионите, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков. По БНТ той обясни, че увеличението на таксите е отложено, за да се изработи справедлив механизъм, като решението е да се въведат различни ставки в зависимост от километрите, които изминават водачите. В момента това се изчислява.
„Тези, които карат по-малко по нашите пътища, на практика ще плащат повече от тези, които изминават повече километри. Тези камиони, които захранват основно нашите магазини, на практика ще плащат по-ниска такса, а транзитните ще плащат по-висока такса. Отлагане на това решение не може да има повече. Хората, които ползват определена инфраструктура, е логично да я плащат, за да може тя да се самофинансира и издържа“, посочи Шишков.
Основният проблем на пътищата е начинът, по който са строени и са ремонтирани, коментира още Шишков. Той каза също, че е много важно да строим повече магистрали. Като по думите му части от тях трябва да бъдат строени на концесии, защото така няма да се харчат огромни средства от бюджета. Като пример за проекти, които могат да се построят на концесия той даде тунела под Петрохан и магистрала „Рила“.
Министърът добави, че за Великден амбицията на МРРБ е да пусне движението в две части на две магистрали от „Ботевград-Мездра“ и магистрала „Европа“ в частта, която е непосредствено преди ГКПП „Калотина“.
Един милиард и сто хиляди лева са отделени за новата програма за енергийна ефективност, каза още министърът и посочи, че парите са разпределени по региони. Кандидатстването от страна на етажната собственост става чрез представяне на технически паспорт на сградите като той може и да е стар, но трябва да има енергийно обследване по новата наредба.