Стотици обекти по Черноморието под наблюдение на НАП, масово не издават касов бон. От приходната агенция напомнят, че от началото на годината гражданите имат право да не плащат, ако не получат касова бележка. Такива нарушения най-често се правят в заведения за хранене и във фризьорски и козметични салони, както и на други места, на които се извършват услуги.
Лятната контролна кампания на данъчните по морето и до края на сезона предстоят над 6 хиляди проверки на ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони, паркинги и други за нарушения на наредбата за фискалните касови апарати. За целта данъчни служители ще бъдат командировани по морето от други краища на страната.
Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, като ще се извършва ежедневен мониторинг на борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки.
В рамките на кампанията ще се прилага способът “таен клиент”. Освен това данъчните ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди.
От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните.
Данъчните ще следят и дали сезонните работници имат договори, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
“Засилените проверки по морето няма да намалят бдителността на НАП по отношение на останалите търговски обекти. Целта ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само по Черноморието, а и в цялата страна. Практиката ни показва, че контролни кампании допринасят за подобряване на фискалната дисциплина на търговците. Всяка година наблюдаваме ръст на представителите на бизнеса, които коректно спазват данъчно-осигурителното законодателство. Това ни радва, защото показва, че сме на прав път и прилаганите от нас мерки и партньорски подход са правилни”, коментира изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.
Гражданите и сами могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите, като използват мобилното приложение на приходната агенция, което позволява сканиране на QR кода върху касовия бон.
Сигнали за нередности могат да се подават на телефона на НАП, както и на сайта на агенцията.
Източник: 24 часа