Да, нашите телефони ни слушат. Но те не са единствените. Правят го и компаниите, които използват разговорите ни, за да ни показват персонализирани реклами. Това се потвърждава от ново разследване.
На всички ни се е случвало да си говорим с някого за нещо и малко след това да видим реклами свързани с него
В миналото големите технологични компании винаги са отхвърляли това като доказателство за възможностите да ни проследяват.
Ако използвате Siri, Alexa, Cortana или други асистенти, които се активират с глас, може да сте сигурни, че устройството има възможност да ви подслушва. И го прави. Просто, защото асистентите трябва да се ослушват за ключовата дума, която ги кара да се активират. Трябва да ясно, че компаниите, които стоят зад гласовите асистенти, не използват информацията по този начин. А ако това не е така, то е изрично посочено в условията им за ползване.
Но идеята, че някой друг също може да подслушва разговорите ви, е нормално да ви притеснява. И изглежда, че точно това предлага на клиентите си една американска медийна фирма.
Разследване на 404 Media установи, че дъщерно дружество на Cox Media Group предлага продукт, известен като Active Listening (Активно слушане). Твърди се, че може да идентифицира клиенти „въз основа на случайни разговори в реално време“.
Компанията обяснява, че постига това чрез изкуствен интелект
Нарастващата възможност за достъп до данни от микрофони на устройства като смартфони и таблети позволява на нашия технологичен партньор да обобщава и анализира гласови данни.
Cox Media Group е щатска компания, известна с това, че притежава редица телевизии и радиостанции.
Доводът им е, че за компаниите би било много полезно, ако могат да се насочат към потенциални клиенти, които вече активно обсъждат нуждата от определени продукти. От CMG Local Solutions обясняват, че възвръщаемостта е впечатляваща.
На страница, която вече е пренасочена към началната страница на сайта, компанията пише:
„Active Listening от CMG вече може да използва гласови данни, за да насочи рекламата ви към ТОЧНО тези хора, които търсите. Не чакайте, а ни се обадете още днес!“
Там се намира и друг интересен текст: „Това е вярно. Вашите устройства ви слушат.”
Според CMG Local Solutions софтуерът е чувствителен към географските условия. Позволява на клиентите да посочат конкретна територия, от която да използват данни от подслушването.
Активното слушане анализира чутото чрез изкуствен интелект, за да се открият подходящи разговори чрез смартфони, смарт телевизори и други устройства.
Примери за „подходящи разговори“ са такива, в които се споменават неща като:
„Този миниван би бил идеален за нас.“
„Трябва да започнем да планираме пенсионирането си.“
„Имам мухъл на тавана си. “
„Трябва ни по-добра лихва за ипотеката. „
След като потенциалните клиенти бъдат идентифицирани чрез техните разговори, CMG Local Solutions може да предоставя персонализирани реклами. Чрез стрийминг, телевизия, аудио, YouTube, дисплейна реклама и реклама в търсачките.
За сега няма прекалено много информация за това как работи софтуерът
По-строгите правила за защита на личните данни в ЕС означават, че той може никога да не бъде внедрен на континента. Все пак трябва да следим развитието и да го имаме предвид като явление.
Източник: kaldata.com
Още новини четете в категория Свят.