В България започват да се движат двуетажни влакове. БДЖ ще се сдобие със 7 двуетажни влака. Министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков подписа днес, 4 април, решението за избор на изпълнител за доставката на 7 двуетажни влака, които ще бъдат закупени със средства по Плана за възстановяване и устойчивост. Обществената поръчка е била спечелена от полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.”.
Обществената поръчка беше открита в средата на февруари, а в края на март бяха отворени офертите на участниците. Оценката показа, че офертата на полската фирма “Stadler Polska Sp. z o.o.” отговаря на всички изисквания на Възложителя.
Влаковете ще струват около 350 млн. лева и по договор трябва да бъдат доставени до 26 месеца.
Предложената цена е 300 513 279,50 лева, съобщават от Министерство на транспорта.
Предстои в законоустановените срокове да бъде подписан договорът с избрания изпълнител.
Паралелно с това от утре започват преговорите с испанската компания „Patentes Talgo SL” за доставката на 20 push-pull влака, а обществената поръчка за доставка на 35 електрически мотрисни влака предстои да бъде възобновена на етап подаване на оферти със срок до 11 април 2024 г. , допълват от Министерството на транспорта.
Предстои модернизация на БДЖ, припомня SafeNews.
Правителството осигури 32 млн. лева за закупуване на 76 модернизирани вагона, както и отпусна 154,6 млн. лева безлихвен заем на Националната компания „Железопътна инфраструктура“.
Очаква се да бъде осигурено ефективното изпълнение на графика за движение на влаковете и минимизирани закъсненията, породени от недостиг на влакове. Освен това ще бъде предоставено и по-комфортно и безопасно пътуване на пътниците.
Средствата ще бъдат осигурени за сметка на капиталовите разходи по централния бюджет за 2024 година. Правителството в оставка одобри отпускането на безлихвен заем на НКЖИ.
Средствата са необходими за продължаване на строителните дейности по проектите „Модернизация на жп линия София – Драгоман – сръбска граница: жп участък Волуяк – Драгоман, фаза 2“ и „Модернизация на жп линия София – Пловдив: жп участък Елин Пелин – Костенец, фаза 2“. Заемът се отпуска за срок до 31 декември 2024 г.
Отпускането на заема цели да няма прекъсване в строителството по двата ключови проекта, които са част от направлението сръбска граница – Драгоман – София – Пловдив.
Източник – Телеграф, Труд