Хартиените учебни картони за кормуване отстъпват на електронните системи. Съгласно новата наредба инструкторите ще отбелязват началото на обучителния час и упражненията, а курсистите ще потвърждват готовността си да започнат.
В края на всеки урок системата ще отразява дали е отработено планираното упражнение, колко са изминатите километри и каква е развитата скорост.
Привържениците на промените твърдят, че е публична тайна, че много млади шофьори не са напускали населеното място по време на курса, не са развивали скорост над 20 км/ч и не са използвали трета предавка.
„В картона на курсиста инструкторът може да посочи, каквото реши.“
По задание на Министерството на транспорта трябваше да се направи анализ и да се създаде приложение. То вече съществува. В него, след края на часа, се запазва информацията и родителите на курсиста може да видят по кои улици е шофирано, минималната и максималната скорост, както и времето, за което е проведено шофирането – началото и края на часа, както и дали е градско или извънградско”,каза автоинструкторът Петър Вутов.
По негови думи в писмената справка може да се отбележи, че курсистът е шофирал, но не и друга подробна информация.
Промяна при шофьорските курсове! Хартиените учебни картони за кормуване отстъпват на електронните
SafeNews припомня, че максимум 4 пъти ще могат да се явяват за 6 месеца кандидат-шофьорите. Ако четвъртият път е неуспешен, се връщаш обратно на доучване, на подготовка. Това обяви служебният транспортен министър Георги Гвоздейков на форум за пътната безопасност.
„Нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент за повишаването на пътната безопасност е на хората, на участниците в движението“. Това заяви още той.
Не е тайна, че в момента изпитът по управление, не по теория, се купува. Купува се масово. Ще бъдат работни групи, ще бъдат доклади, анализи, обществени одобрения, обсъждания, всичко е тупане на топката, колеги, няма какво да се лъжем“, каза автоинструкторът Красимир Георгиев.
Източник: NOVA