Часовете по английски трябва да бъдат премахнати от програмата на учениците в начално образование. Това заяви председателят на Германския учителски синдикат Хайнц-Петер Майдингер, предаде ДПА.
„Смятаме, че те са излишни и че могат да бъдат заменени например от уроци по четене. Трябва да отделяме повече внимание на усвояването на основните умения в начален курс – а те са четене, писане и смятане”, заяви Майдингер.
Причина за това негово изказване станаха дискусии в Германия за слабите резултати от Международното изследване на уменията за четене в начален курс (PIRLS, познато в Германия и с акронима IGLU), представени през май.
Резултатите показват, че една четвърт от четвъртокласниците във Германия не умеят да четат, както трябва. В сравнение с връстниците си в много други страни, учениците в Германия се представят много по-зле в четенето.
Германия отстъпва при уменията по математика и немски в начален курс при учениците в четвърти клас. Това показват резултатите от миналата година от Ай Кю Би (IQB), друг образователен индекс, измерващ уменията на учениците в 4-ти клас чрез поредица тестове.
„В някои училища от преподаването на английски може и да има смисъл”, заяви Майдингер. „Но имаме класове, в които 70, 80, 90% от децата са с мигрантски произход, които имат крайно недостатъчни познания по немски”, уточни той.
Председателят посочи, че преподаването на английски език на учениците в начален курс задава грешни приоритети.
„Степента на усвояване на знания между учениците в начален курс е толкова различна, че когато отидат в среден курс, „така или иначе почти всички трябва да започват отново от нулата“, заяви той.
Майдингер отправи призив да има и по-голяма подкрепа в предучилищния етап на образование.
„И, разбира се, трябва да вземем мерки за недостига на учители, в противен случай никога няма да успеем да се справим с проблема“, каза той.