„Татко не дава, той е еколог. Няма да строим АМ „Струма“ през Кресненското дефиле.“ Това заявява тогавашният премиер Кирил Петков в кабинета си в Министерски съвет пред вицепремиера и министър на финансите Асен Василев, няколко министри, включително регионалния министър Гроздан Караджов, както и пред депутати.
Тази информация беше изнесена публично от Тошко Йорданов и потвърдена от участниците в заседанието в Министерски съвет. Скандалното изказване на Петков беше отразено и от много медии.
Същевременно се разбра, че бащата на Кирил Петков участва в заседанията на Министерски съвет, привиква министри и дава нареждания. Тогава се коментираше, че такова падение на държавността никога не се е случвало.
Автомагистрала „Струма“ се строи от над 25 години. Тя трябваше да бъде завършена още през 2004 г. за Олимпиадата в Атина. Това не се случи, защото зелени НПО, на които Петко Петков – бащата на Кирил Петков – е ментор, започнаха да обжалват всички екологични процедури, които са задължителни за този тип проекти.
Подаваха се каскада от жалби от различни еко НПО с цел да се затрудни съдебната система. Надеждата на зелените беше делата да се разпределят към различни съдебни състави, като някое от тях попадне при „техен човек“.
Зелените бавиха довършването на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле. Те лобираха за швейцарска компания, която имаше интерес да построи 16 км. с две тръби на стойност над 2,5 милиарда евро.
Делата, водени от зелените НПО, забавиха довършването на магистрала „Струма“ с почти 20 години. За това време в Кресненското дефиле вследствие на катастрофи загинаха 76 души, а 400 бяха ранени. Това е жестоката цена на зелените политически и лобистки интереси.
Възползвайки се от трагедията със загиналото дете при Телиш, Кирил Петков отправи политически нападки, защо не се строят нови пътища.
Бившият премиер и настоящ съпредседател на ПП–ДБ удобно забрави, че именно той и неговото правителство са виновниците за настоящия блокаж на инфраструктурните пътни проекти.
Именно неговият кабинет прокара законови промени, с които се върна двуинстанционното съдебно обжалване на важни стратегически обекти от национално значение. Така се създаде възможност зелените екологични НПО да бавят безкрайно пътните проекти – т.нар. „зелен рекет“.
Друг пример за саботиране на проект от кабинета на Петков е тунелът „Шипка“. Още в първите си дни, точно на 30.12.2021 г., Министерски съвет одобрява плана за управление на парк „Българка“. Той е предложен от еколога, вицепремиер по климата и министър на екологията Борислав Сандов.
Планът е изготвен от зам.-министъра Тома Белев с цел да спре тунела „Шипка“.
Трасето е включено в резерватна зона, където строителството е абсолютно забранено.
Противно е, когато подобни трагедии, като тази в Телиш, се използват за политическа пропаганда. Още повече – от хора, които вместо да се засрамят и скрият, че умишлено са блокирали важни пътни проекти, спекулират с нещастието на пострадали хора.
SafeNews припомня, че три пъти ПП-ДБ саботира проекти от национално значение.Става въпрос за Законопроекта за изменение и допълнение на Закона за опазване на околната среда с вносители Делян Добрев, Станислав Анастасов и Николай Нанков, и подкрепен от ГЕРБ, ДПС и ИТН.
ТАТКО ПЕТКО НЕ ДАВА: Три пъти ППДБ саботира проекти от национално значение
Източник: ekonovini