Първото гориво за електрически автомобили в историята: САЩ ще произведат 1 милиард литра. Водородът и електроенергията са двете възможности, на които се дължи устойчивата мобилност, и двете са толкова обещаващи, колкото и ефективни. Но дали те са единствените? Съвсем не. Нещо повече, продължаваме да научаваме за нови предложения в сектора, които ще сложат край на бензина.
Едно от тях е първото в историята електрическо гориво, което можете да използвате в собствения си автомобил и от което ще бъдат произведени 1 милиард литра.
Е-горивата означават настоящата промяна на парадигмата, но предлагат горивото на бъдещето в устойчивата авиация. Сега за първи път е възможно да се произвежда електроенергия от възобновяем ресурс на промишлено ниво с цел зареждане на търговските въздушни потоци.
Електрическите горива, които често се наричат синтетични горива или електрогорива, се създават с помощта на въглероден диоксид, взет от въздуха, докато се развиват чрез слънчева или друга устойчива енергия. Крайният продукт е наистина течно гориво, което изглежда и показва идентични характеристики с минимален въглероден отпечатък.
The first e-fuel in history that you can use in your car: U.S. to produce 1 billion liters https://t.co/Xq7m4KBhvn
— james kaff (@kaffjamesnewtow) May 6, 2024
За разлика от някои алтернативни авиационни горива, които трябва да се смесват, електрическите горива са напълно съвместими с настоящите самолети и горивна база. Това ги превръща в безпроблемно решение за модернизация, чието използване би довело до значително намаляване на емисиите.
Изобретението, което може да направи революция в индустрията
Twelve, базиран в САЩ стартъп, който е създал процедура за придобиване на синтетично гориво за реактивни двигатели от уловен въглероден диоксид, вода и възобновяема енергия. Фирмата е базирана в Бъркли, Калифорния, и е създадена през 2015 г.
Фирмата се описва като стартираща компания на етап 2 в процес на продажба на интелектуалната си собственост за преобразуване на CO2 в горива и химикали. Проектът разчита на възобновяемата електроенергия за провеждане на електролиза на вода, при която се произвеждат водород и кислород чрез разделяне на водната молекула. След това водородът се комбинира с въглероден диоксид, който се събира, като се прилага химически процес, известен като синтез на Фишер-Тропш. При тази реакция се получават водород и CO2, които след процеса на рафиниране се реформират в течни въглеводороди, използвани за създаване на реактивно гориво.
Това гориво се нарича „електрическо гориво“ или „електрогориво“, тъй като е свързано с производствен процес, който използва за основа възобновяема електроенергия.
Електрическите горива са с отрицателен въглероден отпечатък и едновременно с това могат да минат за конвенционални горива, които се използват от автомобилните двигатели.
Сделката на САЩ с IAG, която ще промени всичко: масово производство на електрически горива
Международната авиокомпания IAG финализира изключително важен договор за закупуване на електрическо гориво от Twelve, американски производител на устойчиво авиационно гориво. Създадена като консолидатор на авиокомпании, IAG е компания-майка на ирландските, британските, испанските, Level и Vueling Airlines.
Сделката ще доведе до закупуването на 1 млн. тона електронно гориво годишно.
С толкова биха могли да бъдат осъществени 5 милиона полета от Лондон до Мадрид. Това е най-зелената първа, огромна сделка с реактивно гориво в авиационната индустрия досега. IAG е определила ефективен стремеж за постигане на 10% устойчиво използване на гориво до 2030 г.
Чрез използването на електрическо гориво за IAG ще има намаляване на въглеродните емисии с 2 млн. тона годишно. Това означава премахване на 0,0003% от пътния трафик годишно.
Това споразумение показа, че IAG е сериозен играч по въпроса за устойчивостта на въздушния транспорт. Сред голямата група авиокомпании в света IAG има способността да привлече вниманието и да обясни необходимостта от използването на по-чисти горива в контекста на авиационната индустрия.
Истината е, че тези електрически горива не отговарят на 100 % на очакванията на индустрията, тъй като все още имат определен въглероден отпечатък, който не е приемлив. Те са краткосрочно решение, докато не се разработят съответните електромобили и водородни превозни средства. Междувременно можем да кажем сбогом на бензина и дори на дизела.
Източник – EcoTicias/Превод:SafeNews