Първият двигател с амонячно гориво в света е факт – той ще сложи край на водорода, електричеството и метанa! Търсенето на нови горива изпреварва производителите на автомобили с до 10 години спрямо другите сектори (с изключение на Китай, който не се движи отвъд електрическите превозни средства). Сега обаче светът е изправен пред предизвикателството на ново, невиждано досега гориво, което може да промени всичко: това не е нито водород, нито електричество, нито метан, а нещо много по-добро и по-мощно, което вече има и първия двигател.
В Toyota вече няма място за водород: сбогом на електромобилите и FCEV
Toyota Motor Company, най-големият производител на автомобили в света, известен с брилянтните си иновации и разработки в индустрията, се отдръпна от електромобилите и технологиите за водородни горивни клетки в изненадващ ход, който разтърси из основи автомобилната индустрия.
Въпреки че автомобилните производители, особено тези в САЩ, работят за производството и пускането на пазара на електрически превозни средства и водородни горивни клетки, които се възприемат като по-добри заместители на традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене, Toyota заяви на висок глас, че двете технологии не могат да се произвеждат масово.
Сред обсъжданите от компанията пречки пред растежа са недостатъчните доставки на основните материали, използвани за батериите на електромобилите, разходите за производство на батерии и развитие на съответната инфраструктура, както и проблемът с правилното изхвърляне на батериите.
По същия начин Toyota поставя под въпрос осъществимостта и практичността на технологията на водородните горивни клетки, тъй като трябва да се вземат предвид много фактори, като например енергията, необходима за генериране и транспортиране на водородно гориво. Компанията твърди, че тъй като настоящата инфраструктура има редица ограничения върху нея.
Ново гориво с нулеви емисии, което ще бъде разработено от Toyota: нито газ, нито метан
Амонякът, елемент, образуван от азот и водород, се превърна в очевиден кандидат за специален вид гориво в автомобилната индустрия, която търси оптимизация на енергийните си източници. Така, въпреки че електрическите превозни средства и водородните горивни клетки привлякоха голямо внимание, амонякът изглежда доста благоприятно в този контекст.
Амонякът предлага изключително висока енергийна плътност, която е мярка за това колко енергия може да побере определено количество вещество, и този факт го прави приложим при съхранението на голям обем енергия в малко пространство.
Последното качество превръща амоняка в логистично гъвкаво гориво, което може да се транспортира на дълги разстояния и което е особено подходящо за тежкотоварни приложения, където общият пробег и максималният полезен товар са решаващи критерии.
Освен това амонякът може да се синтезира и от неизкопаеми горива, включително от вятър, слънце или биомаса, като се използва електролиза. По този начин той има потенциала да намали значително емисиите на въглероден диоксид, които са присъщи на конвенционалните изкопаеми енергийни източници по целия свят.
Това е първият амонячен двигател на Toyota: Мащабно производство или само прототип?
Най-новото изобретение на Toyota е техният двигател, задвижван с амоняк, който е голям напредък в търсенето на ефективни средства за устойчиви системи в автомобилната индустрия. Тази технология включва използването на двигател с амонячно горене – нова задвижваща система, която упражнява възможността да замени FCEV и EV.
No hydrogen, no electricity, no methanol: this fuel is futuristic, but unknown in America https://t.co/O2CuWDGfBF
— marylynnjuszczak (@marylynnjuszcza) May 31, 2024
За да се възползва максимално от новоразработения амонячен газ, Amec разполага със следната термична характеристика, която увеличава процеса на неговото изгаряне: Toyota също така използва уникална система от горивна камера и горивни инжектори, които са проектирани така, че да помогнат на автомобила да работи ефективно, използвайки амоняк.
Друго голямо предимство на използването на амоняк като гориво, което Toyota е направила в своя амонячен двигател, е, че той може лесно да бъде интегриран в настоящите основи на ДВГ.
Това е така, защото технологията може да бъде внедрена в конвенционалните платформи на АЕХС, което означава, че може да не се наложи драстична промяна в структурата.
Този амонячен двигател е предложение, което може да отнеме лидерството в разработването на нови горива. Освен това водородът и метанът могат да бъдат изместени на опасно второ място. Защо казваме това? Основно, защото това може да увеличи риска от зависимостта ни от електромобилите, които не са убедителни на днешния бързо развиващ се пазар.
Източник – Ecoticias/Превод:SafeNews