В ече е факт първият алкохолен двигател в света: нито американски, нито германски, а краят на водорода. Новите горива печелят все повече позиции в сравнение с тези, които досега сме считали за иновативни, като водорода или електричеството. Съществува обаче още по-футуристична категория, която бихме могли да считаме за експериментална и която привлича все повече производители на автомобили. Това е първият алкохолен двигател в историята, с потенциал, който никога не сте си представяли, че може да има.
Must be a GenZer wrote this.
Henry Ford built cars with alcohol engines.https://t.co/c2m4vTjlW1
— TrueConservatism (@ManxeKitairn) May 8, 2024
Това е първият алкохолен двигател в света: по-добър от водородните и електрическите автомобили
Индия се стреми да изгради своя вътрешна икономика, базирана на горива, като набляга на използването на алтернативни горива като етанол и метанол, които вече не зависят от вноса на изкопаеми горива. Правителството има амбицията да постигне използването на биогорива и алтернативни източници на горива да се увеличи до 20% до 2025 г.
В рамките на Програмата за смесване на етанол и Националната политика за биогоривата страната току-що стана свидетел на два важни етапа в прехода си към парадигмата за екологично чист бензин в автомобилостроенето: пускането на пазара на автомобил, задвижван с етанол, и на автобуси, задвижвани с метанол.
Подобни технологии са образци на екологичния транспорт, които също така свидетелстват за амбицията на Индия да се насочи към чистото презареждане, използвайки собствения си талант и работна ръка.
Етанолът от меласа от захарна тръстика и метанолът от високопепелни въглища дават по-чисти, по-екологични и алтернативни на бензина/газ и дизела.
Правителството се опитва да повлияе на конструкторите на двигатели и петролните компании да произвеждат двигатели, оптимизирани за смесване на етанол и метанол. За тази цел то призовава за някои строги стандарти. Освен това данъчни облекчения ще се прилагат и за изграждането на биорафинерии за етанол 2G от отпадъчни материали.
Ще има ли автомобил, задвижван с етанол?
За първи път в историята Toyota и Suzuki успяха да създадат съвместно двигател за автомобил, задвижван от смес от етанол – първият по рода си в Индия. Този автомобил беше забелязан от министъра на автомобилния транспорт и магистралите на Съюза Нитин Гадкари и именно това събитие показа колко далеч е стигнала Индия в кръстоносния си поход за екологичен транспорт.
Автомобилът работи с чист етанол като източник на енергия вместо октан, което е пробив в автомобилната технология.
Като японски автомобилен производител Toyota разчита на собствените си научноизследователски и развойни дейности. Освен това той е подложен на тестове и полеви изпитания от индийския вносител Maruti Suzuki.
Етанолът, този, който се произвежда от биомаса, пази биомасата като чиста и възобновяема алтернатива на въглеродно наказващите изкопаеми горива. Стартирането на автомобил на етанол в Индия е показател за това как Индия се стреми да намали замърсяването на околната среда от превозни средства и много други парникови газове.
Индия би могла да осъществи и популяризирането на метанола като алтернативно гориво, което да се използва в транспортния сектор.
През март миналата година Нитин Гадкари, министър на Съюза, започна първите в историята автобуси на метанол в Бенгалуру, които се очаква да покрият по-голямата част от града.
Тези автобуси са произведени от Ashok Leyland и са проектирани да се движат със смес от 15% метанол и бензин. Този проект е под егидата на NITI Aayog, предоставяне на правителствен мозъчен тръст подкрепата на Ashok Leyland и Индийската петролна корпорация (IOC).
Голяма част от метанола в тези автобуси ще се произвежда в страната и с това Индия лесно ще може да победи вноса на чуждестранни горива.
Метанолът може да се произвежда практически от всички гореспоменати продукти с високо съдържание на пепел, странични продукти от селското стопанство, твърди битови отпадъци, а също и от запасите на природен газ.
Скоро в други градове на страната ще бъдат изградени станции за метанол. Така че планът на Гадкари е автобусите да се движат с метанол и в други големи градове. Той смята, че метанолът е идеалното гориво за автобусите или тролейбусите и може да се използва при транзита на стоки и превозите на дълги разстояния.
Както виждате, този метанолов двигател е предназначен за всички видове превозни средства, но е създаден с оглед на много специфичен такъв.
Ключови са неговият пробег и ефективност, които далеч превъзхождат тези на водорода.
Всъщност той ни напомня за предложението на корейски производител за смесване на това гориво с вода, макар че в случая става дума за нещо още по-авангардно и неочаквано, не мислите ли?
Източник – Ecoticias/Превод:SafeNews