Десетки търговски обекти в курортния комплекс „Слънчев бряг“ започнаха панически да затварят врати след стартирането на мащабна междуинституционална проверка тази сутрин. Акцията, която започна в 9:00 часа, обединява усилията на Комисията за защита на потребителите, Министерството на туризма и Националната агенция за приходите.
Целта на проверките е да се гарантира сигурността и качеството на услугите за почиващите туристи по Черноморието.
Това е първата толкова мащабна акция в курорта, която е инициирана след жалби от хотелиери за огромното количество отпадъци, които търговските обекти изхвърлят по крайбрежната алея.
„Проверяваме първо и най-важно хигиената, защото това е нещо, което привлича или съответно отблъсква. Нормално е там, където е мръсно, да има отлив на туристи,“ заяви заместник-министърът на туризма Павлин Петров.
Открити са много нарушения
Контролните органи констатираха редица нарушения още в първите часове на проверката. Сред най-честите проблеми са фалшивите стоки и липсата на надписи на български език върху етикетите на стоките.
„КЗП констатира етикети, които са без надпис на български език. Другите колеги констатираха наличие на фалшиви продукти, които в момента ще пристъпят към изземване на тях. Подобни нарушения има доста,“ каза директорът на дирекция „Контролна и инспекционна дейност“ Иван Виделов.
Проверява се и дали търговците изпълняват задълженията си по събиране на данъци. Акцията е разпоредена лично от министъра на туризма Мирослав Боршош.
Превенция
Заместник-министър Петров подчерта превантивния характер на операцията. „Това е превантивно, за да се подсигури спокойствието на потребителите и на инвеститорите, които създават продукт, който след това държавата под формата на данъци прибира,“ коментира той.
В акцията участват и екипи от Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция и местната община.
Проверките ще продължат през целия летен туристически сезон, като министерството съобщи, че от началото на сезона са извършени общо 189 проверки на различни плажове в страната.