Вече може да подаваме сигнали за нарушения, като влизащият сила от днес закона ни дава защита. Реалното сигнализиране може да се забави, защото все още няма наредба, която да регламентира детайлно регистрите за приемане на сигналите
В специално описан срок, до 4 август, Комисията за защита на личните данни (КЗЛД) трябва да подготви методически указания и да предостави възможности за обучение на служителите на задължените лица.
Експерти казват, че в началото може да има голям интерес от страна на хората, както и желание да подават сигнали, но това с времето ще отшуми.
Самият закон насърчава хората да подават сигнали за нередности, като бъдат защитени от последващи действия срещу тях. За да се ползват от правата по закона, подаващите сигнали трябва да са докладвали за нередност. Това трябва да направят в качеството си на вътрешно лице за съответната организация, учреждения или предприятие. Това са всички работници и служители. Сигнали могат да подават още много лица – доброволци, стажанти, съдружници и акционери, мениджъри, доставчици и дори на кандидати за работа.
Освен това в сигналите трябва да има данни, че наистина става дума за нарушение. Сигналите се подават през вътрешен канал на ведомството или фирмата, в която лицето работи. Това може да бъде направено и пред сециализираното звено, което предстои да бъде създадено в КЗЛД.