НСО може да кара бясно само при две условия. Автомобилите на Националната служба за охрана (НСО) имат право да се движат без ограничение на скоростта при специален режим на работа само при две условия.
Бърза мисъл и плавни реакции – това са двете основни задължителни качества за шофьорите в НСО. Спазването на всички правила за движение на пътя е задължителен, ако автомобилът не е в специален режим.
Има обаче и друга хипотеза
При нея скоростта може да е над ограниченията – когато има заплаха за живота и здравето на охраняваното лице. Това са двете условия, при които автомобилите на държавните телохранители могат да фучат над пределните разрешени скорости:
„Един охранител цял живот може да се подготвя, а това са 20 – 30 години професионален стаж, за да е готов да действа точно 2 секунди. Ако има опасност, шофьорът на НСО може да превиши скоростта, да мине в насрещното, да предприеме опасни маневри“.
Това обяви бившият зам.-ректор на Академията на МВР доц. Милен Иванов. Той коментира пред бТВ, че край варненския квартал Аксаково охранителите не са шофирали с превишена скорост и са действали правилно:
„Шофьорът е предприел единствения възможен и правилен изход – да удари колата, която му препречва пътя в централната ѝ част. По този начин той предпазва останалите участници в движението, ако я беше ударил отпред или отзад, щеше да я завърти“.
Специалистът коментира, че ударът не е бил с повече от 100 км/ч.. За съжаление обаче страничен удар почти винаги се оказва фатален или за шофьора или за пътниците.
Междувременно Националната служба за охрана призова да не се спекулира с инцидента с техен автомобил край Аксаково, в който пътуваше и бившият премиер и лидер на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков. От институцията посочиха още, че оказват пълно съдействие на органите по воденото следствие.
Източник: бТВ