Нов хит сред БГ милионерите – яхта с басейн, бар и салон с тераса. Българските милионери имат още един луксозен вариант да похарчат парите си. Освен в инвестиции в имоти, злато и в дейности с брутални печалби, те се ориентират все повече към плаващи морски имоти.
За поредна година яхтеното пристанище в Монако събра най-луксозните лодки в света. Яхтената индустрия често се определя като “бавна” по отношение на иновации и екология. Играчите в бизнеса обаче от години работят усърдно за намаляване на вредните емисии с 20% до 2030 година, съобщи Нова телевизия.
По-екологични и по-икономични, но все така впечатляващи като дизайн – са яхтите тази година.
Сред плеядата от морски бижута, погледите събираше и български луксозен катамаран – „Сънрийф 100 пауър“.
„Реално в Монако в момента е премиерата на този модел. Изключителното за него е размерът – 486 квадратни метра – не е апартамент или къща на вода, ами си е цял блок“, каза Петко Бачийски, дилър на яхти.
28-метровият катамаран разполага с хидравлична платформа, която се превръща в частен плаж, бар зона, голям салон с тераса и пет спални предлагащи гледка отвсякъде.
„На този катамаран вече може да се види, че българинът вече има яхтинга в себе си, има яхтена култура, която еволюира. В последните години купува нови, а не просто големи лодки на 15 години“, добави Бачийски. Производственият процес на този и подобни морски бижута е цели 24 месеца.
Промените в социалния живот след пандемията, желанието за свобода без ограничения и възможностите за работа от дистанция карат все повече наши сънародниците да избират плаващ дом. Дали за бизнес, за лично ползване или и за двете – изборът при покупка на плавателен съд е различен.
„В последните години българинът е все повече ориентиран не само към модерни, но и към еко технологии. На този катамаран климатикът може да работи без генератор, без двигател, което означава, че няма никакви вибрации, никакъв шум. В същото време това е и еко, защото няма употреба на дизелово гориво“, допълни Бачийски.
Източник: Нова телевизия